Кина побеђује у технолошкој револуцији - већ је јасно да њен правац и темпо неће диктирати Запад

СВАКИХ 59 СЕКУНДИ ПРОИЗВЕДЕ ЈЕДАН АУТОМОБИЛ, СА АМБИЦИЈОМ ДА И ВОЗАЧИ БУДУ - ПУТНИЦИ

* Код Кинеза и сама идеја аутомобила сада изгледа другачије, јер свако може да га наручи као пицу - објаснивши какав му тачно треба. И добиће га, чак различитог од стандардних модела, без посебних додатних трошкова и перипетија. Од фирме са чије производне траке силазе потпуно различити аутомобили

* Занимљиво је и оно што западни конкуренти називају кинеским државним субвенцијама произвођачима аутомобила. Јер, то уопште није субвенционисање, већ знатно суптилнија политика. Централна лабораторија за иновације у тој области  отворена је 2017. године и у државном је власништву. Функционише по принципу „фундаментална наука подразумева да научници задовољавају сопствену радозналост о јавном трошку“

* Та лабораторија своје изуме продаје за новац многим приватним предузећима, којих у кинеској ауто индустрији тренутно има седамдесетак: прелеп хаос, чији ће развој, од њих правити светске гиганте

* Отуда растући очај Запада и покушаји обуздавања и поткопавања Кине и њених савезника, који су изабрали праву страну за прелазак у сутрашњи свет. Са коришћењем свих средстава, укључујући и војна

_________________________________________________________

          Аутор: Дмитриј КОСИРЕВ

          КИНА побеђује у глобалној технолошкој револуцији.

          Због тога јој Сједињене Државе уводе свакакве санкције и ембарга, на свашта па и на електричне аутомобиле.

          На дан посете Владимира Путина Пекингу стигла је вест да су САД увеле виртуелну блокаду тих аутомобила на свом тржишту (још приморавају своје савезнике да учине исто).

          Тим поводом је Путин, док је био у Харбину, рекао: „Па,  Американци су то урадили зато што су кинески аутомобили постали бољи. Нема другог разлога за нелојалну конкуренцију.

          Шта је технолошка револуција у аутомобилској индустрији?

          То је када особа за воланом више није потребна јер робот са вештачком интелигенцијом може сам да управља вожњом  закони то још не дозвољавају).

          И сама идеја аутомобила сада изгледа другачије од онога што је била, јер свако може да га наручи као пицу - објаснивши какав му аутомобил тачно треба. И добиће га, чак различитог од стандардних модела, без посебних додатних трошкова и перипетија. Од фирме са чије производње траке силазе потпуно различити аутомобили.

          Кинези су измислили три врсте акумулатора, у складу са жељама купаца. Некима су потребни они који се брзо пуне (за 15 минута), другима отпорни на ударце или они који се дуже пуне, али омогућавају дужу вожњу.

          Још много шта су измислили, први у свету.

          Направили су, у суштини, нову ауто-индустрију.

          Занимљиво је и оно што западни конкуренти називају кинеским државним субвенцијама произвођачима аутомобила. Јер, то уопште није субвенционисање, већ знатно суптилнија политика.

          Централна лабораторија за иновације у тој области  отворена је 2017. године и у државном је власништву.

          Функционише по принципу „фундаментална наука подразумева да научници задовољавају сопствену радозналост о јавном трошку“.

          Велики изуми се често праве управо на тај начин.

          Та лабораторија своје изуме продаје за новац многим приватним предузећима, којих у кинеској ауто индустрији тренутно има седамдесетак: прелеп хаос, чији ће развој, од њих правити светске гиганте.

          Како је све почело?

          Може се почетак тражити у 80-им годинама, када је Кина почела да обнавља образовни систем уништен под маоистичким социјализмом. Или у 90-им, када је почела да ствара своју велику индустрију, најпре са ниског технолошког нивоа, која је од самог почетка изашла на светска тржишта.

          Тако је развијала и јачала сопствене мајсторске и инжењерске школе.

          Сада се Кина опрашта од ере када људи нису имали времена да прате махнит раст сопствене земље и њен прелазак из сиромаштва у животни стандард који је на неким местима већ приметно виши од европског.

          Кина је постала светски лидер и по брзим возовима (иако су Јапанци започели тај бизнис).

          Затим се исто десило са мобилним телефонима и другим комуникацијама, посебно са 5Г (мада ни ту нису први стартовали).

          У Кини сада један аутомобил сиђе са монтажне траке сваких 59 секунди. Амбиција њених произвођача је да возачи постану путници - да их земени вештачка интелигенција у њиховим аутомобилима.

          Да ли је добро или лоше што се људски живот пребрзо мења?

          Да ли ће сви у свету прихватити стил живота новог доба и да ли ће неко направити велике промене у идејама које данас долазе из Кине са њеном опсесијом технолошким модернизмом?

          Ово су питања - каква ће бити будућност?

          Једно је већ данас јасно - да то неће одредити Запад.

          Отуда растући очај Запада и покушаји обуздавања и поткопавања Кине и њених савезника, који су изабрали праву страну за прелазак у сутрашњи свет.

           Са коришћењем свих средстава, укључујући и војна.

 

 

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари