Први кинески носач авиона држаће „на оку“ границу са Јапаном

„ЉАОНИНГ“ ВЕЋ ПЛОВИ КА ГРАДУ ЋИНГДАО

КОЈИ ЈЕ МАТИЧНА ЛУКА КИНЕСКЕ СЕВЕРНЕ РАТНЕ ФЛОТЕ

„Љаонинг“, први кинески носач авиона

  • Пекинг полаже право на цело Јужно кинеско море са острвима, где се верује да има значајних резерви нафте и гаса, али на његове делове претендују још и Вијетнам, Филипини, Брунеји, Тајван и Малезија

          ПРВИ кинески носач авиона, „Љаонинг“,  упутио се у своју сталну матичну луку у северном граду Ћингдау, где ће бити задужен за операције у водама око Јапана и Корејског полуострва, јавили су локални медији.

         Од када је званично предат у службу 25. септембра, стално се спекулисало где ће бити стациониран, највише због поморских спорова које Кина има са својим суседима, посебно Јапаном с којим је у територијалном натезању због спорних острва у Источном кинеском мору.

         Ћингдао је матична лука кинеске Северне ратне флоте која је одговорна за операције у Жутом мору, Јапанском мору и деловима Источног кинеског мора, као и залива Бохаи, око 150 километара од Пекинга.

         Лист Глобал тајмс објавио је да је кинески носач авиона напустио привремену базу у североисточној луци Далијану, на првој пробној пловидби ове године после тромесечног преуређивања.

         Тај дневник на енглеском објавио је да ће брод после крстарења упловити у луку Ћингтао, где ће му од сада бити стална база. Лист није навео колико ће трајати та пловидба „Љаонинга“.

Ј-15“ борбени авион пројектован према рускoм „Су-33“

         Први кинески носач авиона је преуређени носач авиона из времена Совјетског Савеза, који је купљен од Украјине, и кинеска морнарица га описује као експериментални модел.

         Верује се да Кина има планове да искористи искуство с „Љаонингом“ да би изградила четири или више властитих носача авиона, од којих ће један или више њих бити стационирани на јужном острву Хајнану, изнад Јужног кинеског мора.

         Пекинг тврди да од давнина полаже право на цело Јужно кинеско море са острвима, где се верује да има значајних резерви нафте и гаса, а на чије делове претендују још и Вијетнам, Филипини, Брунеји, Тајван и Малезија.

         Иако око „Љаонинга“ још није формирана комплетна борбена група, програм развоја тог носача авиона привлачи посебну пажњу у кинеском свеобухватном развоју морнарице.

         Према плановима модернизације морнарице, способне да изађе на отворена мора, Кина развија подморнице с балистичким ракетама, модерне разараче, а јуче је представљена и прва „невидљива“ фрегата нове генерације, наоружана ракетама.

         Морнарица је у новембру почела пробе слетања авиона на „Љаонинг“, користећи борбене авионе Ј-15 кинеске производње, који су пројектовани према руским „Су-33“.

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари