Две и по милијарде евра биће наредних година уложене у српске железнице

БИЋЕ ДОВРШЕНА СТАНИЦА ПРОКОП, МОДЕРНИЗОВАНО 112 КИЛОМЕТАРА КОРИДОРА 10 И КУПЉЕНО 70 НОВИХ ВОЗОВА

           У СРПСКЕ железнице биће уложено око две и по милијарде евра у наредних пет до седам година, најавио је данас генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић, на првом међународном железничком бизнис форуму на Мокрој Гори.

           Главни циљ је, према његовим речима, да Србија добије квалитетну и модерну железницу у складу са европским стандардима, а први резултати биће видљиви већ за три године.

           Симоновић је рекао да ће само у току ове године бити уложено око 1,4 милијарде евра у пројекте као што су железнички коридори 10 и 11, железничка станица Прокоп у Београду и у друге објекте и пруге.

           Он је казао да ће у периоду од пет до седам година српске железнице добити око 70 нових возова разних структура, којима ће бити обухваћене и регионалне и локалне пруге, што ће значајно побољшати квалитет превоза.

           Симоновић је навео да ће за три године, на пример, при крају бити изградња другог колосека пруге Београд-Панчево, финансирана средствима руског кредита, и да ће се увелико радити шест деоница на Коридору 10 у дужни од 112 километара и обнављати пруга Беогад - Бар кроз Србију.

           Он је напоменуо да су учесници форума стигли на Мокру Гору „Плавим возом“, да је то први пут да је тај воз саобраћао после смрти бившег председника некадашње СФРЈ, и да нигде није било задржавања, што, како је рекао, „раније није могло да се спроведе, јер је свако радио шта је хтео“.

           Симоновић је казао да је у току јучерашње вожње „Плавим возом“ наредио смену неколико радника због непрописног обављања службе.

           Што се тиче намене руског кредита, он је нагласио да није тачно да у наредном периоду неће бити настављена градња пруге Ваљево-Лозница, која је обухваћена Мастер планом развоја саоабраћаја до 2027, додајући да је са руским партнерима већ разговарао да се из руског кредита финансира завршетак пројектне документације за ту пругу.

           „Железнице Србије ће, ипак, новац из тог кредита који је раније био намењен за радове на градњи пруге Ваљево-Лозница преусмерити на деоницу Коридора 10 од Старе Пазове до Новог Сада, јер је Коридор 10 приоритетан“, додао је Симоновић.

           Он је најавио да ће српске железнице од 1. јануара 2014. функционисати по новом систему пословања, након реструктурирања железнице и оснивања неколико нових зависних предузећа.

           Представник Руских железница Мансурбек Султанов је рекао да су спремни пројекти за радове на прузи Београд-Панчево, да би грађевинска дозвола могла да буде добијена већ у јуну, након чега би уследили радови, а затим и дозволе за прве три деонице на Коридору 10, где би радови могли да почну у августу.

           Председник Скупштине Железница Србије Зоран Анђелковић је изразио очекивање да ће железнице за пет година превозити и до 50 милиона путника и повећати транспортне приходе за 50 одсто.

           Изврши директор Железница Србије задужен за инфраструктуру и превоз Предраг Јанковић је упозорио да Србија не сме да изгуби трку са конкурентским Коридором 4, на којем су мања задржавања на граници, а поготово због скорог завршетка моста Калафат преко Дунава између Румуније и Бугарске, који ће повезати Европу са Азијом.

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари