Етихад улази у ЈАТ 1. септембра, Ер Србија ће имати мање запослених
ЈАТ ЕРВЕЈЗ ЋЕ УБРЗО ПОЧЕТИ ДА ПОСЛУЈЕ КАО ЕР СРБИЈА,
АЛИ ФОРМАЛНО ПРАВНО НЕЋЕ ОДМАХ ПРОМЕНИТИ ИМЕ
- Јат ервејз ће убрзо почети да послује као Ер Србија, али формално правно неће одмах променити име, а када се то догоди компанија ће изменити и свој оперативни авиокомпанијски сертификат
- Број запослених у административним пословима биће „значајно смањен”, док ће нова флота и планиран број дестинација донети повећање броја запослених у сектору кабинског особља и земаљских послова
- Пилоти ће - у зависности од година старости - моћи да се пријавие за обуку за пилотирање Ербасовим летелицама, али ће морати да иду на дошколовавање ако желе дозволу за пилотирање ербасовима
МЕНАЏМЕНТ Етихада, стратешког партнера Јат ервејза, требало би да од 1. септембра преузме управљање новом српском авио-компанијом - Ер Србија, речено је данас Тањугу у тој блискоисточној компанији.
„Уговор о менаџменту који Етихад ервејз има ступиће на снагу након регулаторних одобрења. Планирани датум је 1. септембар, али ће то зависити од свих регулаторних тела која треба да дају своја одобрења до тог датума“, наведено је у саопштењу Етихада достављеном Тањугу.
Јат ервејз ће убрзо почети да послује као Ер Србија, али формално правно неће одмах променити име, а када се то догоди компанија ће изменити и свој оперативни авиокомпанијски сертификат (Airline Operating Certificate -AO).
Национала авио-компанија Уједињених Арапских Емирата, која ће према споразуму о стратешком партнерству имати 49 одсто власничког удела у Јату, наводи да ће број запослених у административним пословима српског авиопревозника бити значајно смањен, док ће нова флота и планиран број дестинација донети повећање броја запослених у сектору кабинског особља и земаљских послова.
Величина и облик Ер Србије биће такав да се осигурају безбедност и профитабилност у раду, уз пружање врхунских услуга и сервиса у свим секторима пословања. Нова организациона структура ће, кажу у Етихаду, бити у складу са свим тренутним и будућим регулаторним захтевима авио-компаније.
Не постоји тачан број запослених који ће морати да напусте компанију, али нова компанија ће имати мање запослених него што сада има. Процес испитивања пословања биће кључан у том питању и тек по његовом оконачању прецизно ће се знати колико ће запослених остати у компанији.
Запослени могу добровољно да оду из компаније у оквиру програма Владе Србије за решавање вишка запослених, који су доступни свим запосленима. Постоје бројни начини путем којих запослени могу бити информисани о програму, укључујући и нови интранет систем.
Радници могу да се пријаве за добровољан одлазак до 6. септембра ове године, а ако се не пријаве за добровољан одлазак могу да размотре за које радно место у новој организационој структури могу и желе да аплицирају.
„Важно је да се током читавог процеса поштују принципи транспарентности, поштења, достојанственог понашања и поштовања, као начин на који ће се запосленима све информације бити прослеђиване истог тренутка када буду познате“, истичу у Етихаду.
Запосленима се, такође, пружају информације о опису послова, новим радним местима како би се обезбедила јасноћа за које позиције могу да се пријаве, као и о томе које су квалификације, вештине у раду и искуство потребни за одређено радно место. Могу се пријавити за највише три радна места у новој планираној организационој структури, за која морају имати одговарајуће квалификације.
На питање да ли се пилоти у зависности од година старости могу пријавити за обуку за пилотирање Ербасовим летелицама, у Етихаду кажу да пилоти морају да иду на дошколовавање ако желе дозволу за пилотирање ербасовима. Обука траје четири до пет месеци и то подразумева одређено улагање и инвестиције, али и очекивање од стране авиокомпаније да ће пилот одређено време летети за њу. Зато пилот који жели на дошколовавање треба да се одлучи за то у зависности од година старости, јер мора испунити обавезе према авиокомпанији, наведено је у саопштењу.
На челу Ер Србије биће Дане Кондић, Србин из Аустралије.