Како се смешно срушио један од најбезбеднијих авиона на свету?

У АВИОНУ ASIANA AIRLINES БИО 141 ГРАЂАНИН КИНЕ, 77 ЈУЖНЕ КОРЕЈЕ, 61 САД И ЈЕДАН ЈАПАНАЦ

  • Један од највећих и најпоузданијих путничких авиона у свету – широкотрупни путнички авион Boeing 777 тежак 200 тона – срушио се приликом слетања за време идеалних метеоролошких услова
  • „Нос авиона је био више него што у тренутку слетања треба да буде и то ми је било чудно. Кад се сасвим приближио писти видео сам како реп удара у земљу. Након тога летелица се запалила” - рекао је телевизији ABC News очевидац догађаја Стивен Дир
  • Други очевидац Ки Сиадатан рекао да је имао утисак да је авион при слетању изгубио контролу: „Чула се експлозија, а потом је авион нестао у облаку прашине и дима. Након тога сам чуо и другу експлозију”
  • Јужнокорејски Boeing 777 приликом слетања није користио навигацију Glide Path која омогућује слетање при лошем времену. Тај систем је био искључен, јер је у Сан Франциску било сунчано, па пилотима наводно није био потребан

         ТРАГЕДИЈА јужнокорејског авиона у Сан Франциску отворила је више питања важних за светски ваздушни превоз путника. Нимало случајно.

         Један од највећих и најпоузданијих путничких авиона у свету – широкотрупни путнички авион Boeing 777 – срушио се приликом слетања за време идеалних метеоролошких услова на међународном аеродрому Сан Франциска.

         У авиону је било 307 људи – 291 путник и 16 чланова посаде. Оба погинула су Кинези. Још је 181 путник хоспитализован, од којих се десеторица налазе у критичном стању међу њима је и једно дете.

         У авиону је био 141 грађанин Кине, 77 Јужне Кореје, 61 САД и један Јапанац.

         Људи су имали трауме карактеристичне за ту врсту несреће: опекотине, преломе и повреде унутрашњих органа.

         То је највећа авиокатастрофа Boeing 777 – претходне несреће прошле су без жртава.

         Авион авиокомпаније Asiana Airlines (лет 214) више од десет сати летео је у Сан Франциско из Сеула.

         Очевици тврде да је машина, тешка двеста тона, почела да слеће и да је сувише високо био дигнут предњи део летелице, тако да је репом ударила у ивицу писте. То потврђује и слика на месту догађаја – делови широкотрупног авиона били су разбацани по околини.

         „Нос авиона је био више него што у тренутку слетања треба да буде и то ми је било чудно. Кад се сасвим приближио писти видео сам како реп удара у земљу. Након тога летелица се запалила” - рекао је телевизији ABC News очевидац догађаја Стивен Дир.

         Од удара авион је изгубио репни ослонац и запалио се. Када се Boeing зауставио и сишао са писте, већина путника је сама успела да напусти летелицу, док је авиону изгорео само горњи део.

         На фотографијама на Twitter види се како су се путници евакуисали уз помоћ ваздушних јастука.

         Међу преживелима је и потпредседник Samsung Дејвид Јун.

         „Управо смо слетели авионом који је падао на аеродром у Сан Франциску. Реп је откинут. Већина путника је у реду. Ја сам вероватно, ОК!” – написао је он на свом Twitter.

         Јун је потом дописао да су ватрогасци и спасиоци „свуда и да евакуишу повређене. Нисам их толико видео још од 11. септембра” - додао је Јун.

         Медији су јавили да је у поселедњем тренутку од лета одустао оперативни директор компаније Facebook Шерил Сендберг.

         Други путник Ентони Касторани рекао је за тв CNN да се авион запалио чим је дотакао писту и да му је затим при заношењу отпало једно крило.

         Један од очевидаца хаварије Ки Сиадатан рекао је за ВВС да је имао утисак да је авион при слетању изгубио контролу.

         „Чули смо експлозију, а потом је авион нестао у облаку прашине и дима. А након тога сам чуо и другу експлозију” - рекао је он.

         За сада нема званичне верзије догађаја. Али, представник управе компаније Asiana Airlines у чијем је власништву био авион, Ју Јон Ду, изјавио је да се пад догодио због проблема са мотором, саопштио је Ројтерс.

         Истовремено амерички медији су саопштили да Boeing 777 приликом слетања није користио навигацију Glide Path која омогућује да авион слети при лошем времену. Тај систем је био искључен на аеродрому, јер је - како су касније утврдили експерти у Сан Франциску - било сунчано и није било потребно да пилоти у таквим условима користе систем Glide Path.

         Овај систем се често искључује на аеродромима, иако су многи пилоти навикли да приземљују своје летелице користећи овај систем у свим временским условима.

         Компанија Asiana Airlines једна је од две највеће у Јужној Кореји. Ова несреће у Сан Франциску друга је у овој компанији у последње две године.

         У јулу 2011. године авион који је летео из Сеула у Шангај запалио се и пао у Тихи океан недалеко од обала Јужне Кореје. Тада су погинула оба пилота.

         Иначе, Вoeing 777 сматра се једним од најбезбеднијих авиона у свету.

         Овај авион 2008. године није долетео до лондонске писте. Тада није нико страдао, а узрок ванредне ситуације био је проблем у систему за гориво.

 

         Горан Шимпрага

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари