ВУЧИЋ: Долазак Финаца у ФАП велики је дан и за Прибој и за Србију
БИЋЕ ПОСЛА ЗА 600 РАДИКА, А ПРОИЗВОДЊА КАМИОНА ПОЧИЊЕ У СЕПТЕМБРУ
- Вучић је прецизирао да ће се у фабрици производити компоненте и камиони „SISU Auto“ који је најпознатија европска марка за производњу камиона
- Власник и директор компаније SISU Тимо Корхонен рекао да је циљ да се до краја августа потпише уговор и да је најважнија што је у Прибоју видео вредне и квалификоване раднике и нагласио да је уверен да, заједно са знањем које има Финска, може да се направи профитабилан посао
ВЛАДА Србије и финска компанија SISU потписали су данас Меморандум о разумевању, по којем би се до краја августа потписао уговор, а у септембру почела производња камиона у Фабрици аутомобила Прибој (ФАП).
Потписивању Меморандума, који су у име Владе Србије потписали министар привреде Душан Вујовић и власник и директор компаније SISU Тимо Корхонен, присуствовао је премијер Александар Вучић, који је поручио да је ово велики дан за раднике ФАП-а, за Прибој и за Србију.
Вучић је прецизирао да ће се у прибојској компанији запослити најмање 600 радника, и то само у производним погонима, а да је пре осам месеци, у разговору са синдикатима, управо говорено о бројци од 600 до 700 радника за које би требало обезбедити посао.
Он је поручио да, познајући и власника фирме, као и Финце, очекује да ће бити запослен далеко већи број људи, а од радника затражио да и даље буду посвећени раду и да показују енергију, коју су и до сада показивали.
Вучић је додао да очекује да ће фабрика успешно пословати и да држава узима порез и пуни буџет, а не да дотира.
Премијер је рекао и да ће држава до септембра, односно до покретања производње, пружати подршку и помоћ радницима ФАП-а.
Вучић је прецизирао да ће се у фабрици производи компоненте и камиони „SISU Auto“ који је, како је рекао, најпознатија европска марка за производњу камиона.
Он је подсетио да је пре осам месеци био у Прибоју, да је тада обећао да ће се пронаћи заинтересовани партнери и додао да се уз подршку Владе Србије, нашао начин да се то и оствари.
„Оно што је важно је како ћемо све то реализовати“, рекао је Вучић који је поручио и да не би ни били овде данас да већ од 1. септембра неће бити запослено „прво 200 радника, па још 200, па још 200“.
Вучић је навео да кључни разлог што су се партнери из Финске одлучили за ФАП нису ни машине, није ни влада, већ то што су видели жељу радника и њихову енергију и додао да је потпуно сигуран да ће се направити добар бизнис.
„Када ФАП крене, живне и Прибој и цела регија, а тим камионима помоћи ће се и цела Србија“, рекао је Вучић.
„Предстоје бољи дани и за ФАП и за Прибој и за Србију“, навео је Вучић и додао да се 12 година тражио стратешки партнер, да му многи нису веровали када је рекао да је то могуће и поручио да је поносан на све који су то и омогућили.
Он је још једном поручио да су финске фирме изванредне, да постављају на почетку мање циљеве, а да онда временом траже и запошљавају још више људи, не газе дату реч и држе се договореног.
Упитан шта ће бити са ливницом у Пријепољу, Вучић је рекао да је разговарао са директором ливнице, да има више понудилаца и да ће се у јулу, августу, почети разговори о ливници.
Вучић је посебно захвалио амбасадору Финске Пеки Орпани на ангажману у читавом послу.
Корхонен је рекао да је у последњих неколико месеци три пута био у Прибоју, да је било пуно посла око прављења бизнис плана, али да се данас зна да постоје могућности за покретања производње и да је зато и потписан овај Меморандум.
„Циљ је да до краја августа потпишемо уговор“, рекао је Корхонен и нагласио да је најважнија ствар коју је у Прибоју видео вредни радници који имају компетенције и да сматра да заједно са знањем које има Финска, може да се направи профитабилан посао.
Министар Вујовић рекао је да је ово прилика да ФАП буде симбол за камионе, као што је некада и био и да најмање 600 људи покаже шта зна и уме и да ФАП буде део производње која послује свуда у свету.
Фабрика аутомобила Прибој једини је произвођач тешких привредних возила у Србији, а основана је пре шест деценија, 30. октобра 1953.
Марта 2010. најављивано је склапање уговора ФАП-а са кинеском компанијом „Dongfeng“, највећим произвођачем камиона у Азији, али су преговори са кинеском фирмом окончани неуспешно.
Одбор Скупштине Србије је у децембру 2010. године препоручио Агенцији за приватизацију и Министарству економије да део ФАП-а, буде посебно приватизован, и то погон који је производио кочиону технику,и који је пословао успешно.
Тендер за продају 86,49 одсто капитала ФАП-а је објављен у јануару 2012. године, а понуду за куповину доставио је украјинско-британски конзорцијум (Finkom Kapital из Кијева и Team Constructions Investments из Лондона).
Ни ти преговори нису завршени с позитивним исходом, пошто је понуђач доставио измене и допуне уговора о продаји које, како је Агенција за приватизацију тада саопштила, нису прихватљиве, јер значајно мењају структуру трансакције и међусобна права и обавезе уговорних страна, те је тендер проглашен неуспелим.
Тањуг