Портпарол Талибана: Авганистан неће бити демократска држава
ВАХИДУЛАХ ХАШИМИ: „ТАЈ СИСТЕМ НЕМА НИКАКВЕ ВЕЗЕ СА НАШОМ ЗЕМЉОМ“
Главешине Талибана у председничком
дворцу у Кабулу
* Сви су изгледи да ће Авганистан копирати врх власти који има Иран. Улогу иранског врховног вође Али Хамнеија имаће највероватније вођа Талибана Хајбатула Ахундзада
* На челу државног савета, који ће имати овлашћења слична онима која има председник Ирава, преузеће, како тренутно ствари стоје, неко од тројице његових заменика: Он шеф политичског крила Талибана Абдул Гани Барадар, командант диверзантске јединице Сираџудин Хакани или шеф војне комисије Талибана Моулави Јакуб који је син оснивача Талибана муле Омара
* Ахундзада има објављену књигу „Упутства муџахединима од заповедника верника“ у којој инсистира на послушности и дисциплини припадника Талибана, позивајући се на свој морални ауторитет вође. У њој се, поред осталог наглашава да „џихад није бесмислена и немилосрдна борба“ и да је једини џихад прихватљив за Бога онај који се изводи искључиво да би му се удовољило и који је потпуно заснован на чистоћи намере“
_____________________________________________________
АВГАНИСТАН неће бити демократска држава – изјавио је портпарол Талибана Вахидулах Хашими.
Додатно је нагласио и прецизирао:
„У принципу, неће бити демократског система јер тај систем нема никакве везе са нашом земљом... Нећемо ни разговарати о томе какав тип политичког система треба применити у Авганистану, јер је одговор већ очигледан. Овде ће владати шеријатски закон и то је то“.
Нагласио је да ће врховни вођа при новој власти највероватније бити вођа Талибана Хајбатула Ахундзада.
Његова улога биће значајнија него шефа државног савета чија облашћења ће бити слична власти председника државе.
Ово значи да ће Авганистан имати врх власти сличан иранском. Додуше, могуће да ће државни савет предводити онај ко буде заменик Ахундзадеа.
Он тренутно има тројицу заменика. То су шеф политичског крила Талибана Абдул Гани Барадар, командант диверзантске јединице Сираџудин Хакани и шеф војне комисије Талибана Моулави Јакуб који је син оснивача Талибана муле Омара.
Говорећи о плановима за стварање нових националних снага, Хашими је објавио да у њих могу бити укључене и владине трупе - ако то желе.
Хајбатула Ахундзада
Талибански врх претходно је саопштио да ће ускоро нови назив земље бити - Исламски емират Авганистан.
Истовремено је затражио да се до краја августа све стране трупе повуку из Авганистана.
Ахундзада је, иначе, објавио је књигу са смерницама за припаднике покрета која је у доброј мери збирка цитата из исламске литературе суфијске традиције и пророчких изјава о различитим аспектима џихада.
Наслов јој је „Упутства муџахединима од заповедника верника“.
Хајбатула у њој инсистира на послушности и дисциплини припадника Талибана, позивајући се на свој морални ауторитет вође.
Већ у предговору упозорава да „џихад није бесмислена и немилосрдна борба јер мора бити заснована на верском праву и у складу са шеријатом, утолико и да штити од екстремизма и немара.
Реч је о књизи на само 122 странице која обрађује десет главних тема. Упркос томе, нема јасну структуру и подсећа на трактате средњовековних муслиманских аутора који су записивали изреке пророка Мухамеда и познатих исламских ауторитета.
Аутор се неколико пута позива на концепте „емират“ и „калифат“, али не објашњава по чему се они разликују, а ни – како се дефинишу.
Кеки сматрају да је књига допуна приручнику „Лајха“ из 2010. године који је талибански кодекс понашања на бојном пољу.
Хајбатулину књигу је одобрио и шеик Абдул Хаким Исхакзај, који је главни судија Талибана.
Будући авганистански Али Хамнеи у књизи наглашава да су побожност и чистоћа намере (ихлас) кључеви успеха оружаног џихада и вечног спасења.
Такође: да је једини џихад прихватљив за Бога је онај који се изводи искључиво да би му се удовољило и који је потпуно заснован на чистоћи намере јер „присуство било које друге намере осим Божје намере поништава људски џихад“.
Значајан део књиге посвећен је „послушности и унутрашњој дисциплини“ и укључује забрану злоупотребе пореза који се намеће људима у облику зеката или ушре (врсте обавезне милостиње) и ганимаха (трофејне имовине отете од непријатеља током битке). Још једна тачка која се истиче је лична амбиција и жеља.