Британска компанија Cambridge Analytica мешала се преко 200 пута у изборе у другим земљама

ТО НИ ДАНАС НЕ БИ БИО ПРОБЛЕМ ДА ЈЕ РАДИЛА ЗА ХИЛАРИ КЛИНТОН, А НЕ ЗА ДОНАЛДА ТРАМПА

Александер Никс

  • Новинар телеканала Channel-4 - да би истражио истину о њеним изборним махинацијама - сретао се са сарадницима Cambridge Analytica представљајући се као „клијент“ заинтересован да утиче на изборе у Шри Ланки. Све је трајало од новембра прошле године до јануара 2018-те. И, све је било тајно снимано
  • Бос Cambridge Analytica - Александер Никс - испричао је по ком моделу су компромитовани неки од учесника избора у тим и другим земљама: „Предлагали смо таквом кандидату велику суму новца за финансирање његове кампање - снимали то , а потом чинили непрепознатљивим лице свог човека и видео постављали на интернет“. Телеканал наводи и да је Никс таквим кандидатима слао проститутке
  • Претходно је The New York Times објавио да је Cambridge Analytica успела да дође до личних података преко 50 милиона корисника Фејсбука и да на основу њих створи њихове психолошке профиле, да би им слала политичку рекламу и тако утицала на њихова гласања на изборима

        ОТКРИЛО се да се британска аналитичка компанија Cambridge Analytica мешала у изборне процесе широм света и да је за то користила давање мита и оцрњивање „нанишањених“ кандидата преко интернета.

        Цео Запад кликће о „руским хакерима“ који су наводно помогли Доналду Трампу и организаторима Брегзита - не наводећи ни један реалан доказ - да ови лажни аналитичари су се својим „спортом“ некажњено бавили годинама. А и сада су се нашли на удару само зато што су, по свему судећи, реално, помагали Трамповом изборном штабу.

        У сваком случају, то се тврди у у истраживању британског телеканала Channel-4.

        Новинар телеканала сретао се са сарадницима Cambridge Analytica представљајући се као „клијент“ заинтересован да утиче на изборе у Шри Ланки. Све је трајало од новембра прошле године до јануара 2018-те. И, све је било тајно снимано.

        Тако је, поред осталог, снимљено како се бос Cambridge Analytica - Александер Никс - хвали да се његова компанија преко 200 пута мешала у изборе у другим земаљама, међу којима су Нигерија, Кенија, Чешка и Аргентина.

        Никс је испричао и по ком моделу су компромитовани неки од учесника избора у тим и другим земљама:

        „Предлагали смо таквом кандидату велику суму новца за финансирање његове кампање - снимали то , а потом чинили непрепознатљивим лице свог човека и видео постављали на интернет“.

        Телеканал наводи и да је Никс таквим кандидатима слао проститутке.

        Осим Никса, „послове“ су уговарали и експерт Алекс Тајлер и извршни директор Марк Тернбул који је испричао да су компромитујући материјали пласирани преко одређених сајтова и социјалних мрежа.

        По жељи клијената, Cambridge Analytica је наступала преко „туриста“ или „студената“

        Након емитовања резултата истраживања, Никс је иступио са тврдњом да његова компанија не подмићује, не пласира лажи и не шаље клијентима проститутке.

        Претходно је The New York Times објавио да је Cambridge Analytica успела да дође до личних података преко 50 милиона корисника Фејсбука и да на основу њих створи њихове „психолошке профиле, да би им слала политичку рекламу и тако утицала на њихова гласања на изборима.

        За све ово је користила апликацију коју је направио професор са Кембриџа Александер Коган иако је Фејсбук тобоже успео да делимично блокира њено коришћење.

        Сада је налог Cambridge Analytica на Фејсбуку блокиран.            

        Британска комесарка за информисање Елизабет Денам рекла је данас да користи све правне могућности да би истражила како су компаније Кембриџ аналитика и Фејсбук користиле личне податке људи.

        Денам жели судски налог за претрагу сервера Кембриџ аналитике је користила податке „рударене“ с Фејсбука да би помогла Доналду Трампу да победи на председничким изборима 2016.

        Она је за Би-Би-Си рекла да је и Фејсбук под истрагом и да је од те компаније затражила да не ради сопствену ревизију коришћења података Кембриџ аналитике, на шта је Фејсбук пристао.

        Денам наводи да је главна оптужба на рачун Кембриџ аналитике то да је до личних података људи дошла на неовлашћен начин.

        Некадашњи сарадник те фирме Крис Вајли потврдио је да су подаци коришћени за прављење психолошких профила да би бирачи добијали прилагођене рекламе и вести.

        Европски парламент саопштио је да ће повести истрагу о деловању Cambridge Analytica.

        А да није било пружању услуга Трампу у председничкој кампањи 2106-те - питање је да ли би свега овога било.

        Заправо, питање је: да ли би афере уопште било да је Cambridge Analytica радила за изборни штаб Хилари Клинтон...

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари