ДСС: Вучић је у Берлину предложио пројекте који су штетни за Србију

СВИ СУ СУПРОТНИ ВЛАДИНОЈ ТРАНСПОРТНОЈ СТРАТЕГИЈИ, А НАЈШТЕТНИЈИ ЈЕ - АУТОПУТ НИШ-ПРИШТИНА

  • Очигледна самовоља председника Владе - да по сопственом нахођењу или по нечијем, спољном налогу утврђује стратешке интересе Србије - мора озбиљно да забрине сваког грађанина Србије, јер се ради о потезима који могу да проузрокују несагледиву економску штету Србији и супротни су њеним виталним државним интересима

         ПРЕДСЕДНИК српске Владе је у Берлину представио и кандидовао за подршку Европске уније три за Србију, у овом моменту, економски и државно штетна инфраструктурна пројекта.

         Они су немачкој канцеларки Ангели Меркел, као познаваоцу проблематике саобраћајне инфраструктуре, приказани и на карти.

         Сва три пројекта су у супротности са владином Стратегијом развоја железничког, друмског, водног, ваздушног и интермодалног транспорта у Републици Србији, којом су као приоритети утврђени Коридор 10 и Коридор 7 (река Дунав).

         Ако неки од предложених пројеката и буде прихваћен и кредитиран од стране „наших пријатеља”, није тешко предвидети да ће то бити онај најштетнији: изградња ни мање, ни више већ аутопута Ниш-Приштина. Меркеловој се идеја о изградњи овог аутопута несумњиво допала, јер га сматра међународним, који би обезбедио повезивање од стране Немачке признате самопроглашене Републике Косово са Паневропским коридором 10, односно мрежом Е-путева.

         Потпуно су јасни политички и економски интереси самопроглашене Републике Косово и оних који је помажу да се овај пут изгради.

         Али, какви су интереси Србије да се приступи изградњи економски неисплативог аутопута Ниш-Приштина, да се држава задужи новим стотинама милиона евра, при свему томе у време када се организованим насиљем Срби расељени са КиМ спречавају да посете своје светиње, а албански терористи убијају припаднике српске Жандармерије?  

         Владина Стратегија развоја железничког, друмског, водног, ваздушног и интермодалног транспорта у Републици Србији од 2008.-2015. Године -  пут Ниш-Приштина с правом је уврстила тек у средњорочни план рехабилитације-реконструкције постојеће путне мреже. Исто је и са пругом Београд-Сарајево, трасом Лајковац-Ваљево-Лозница, одавно пропалим бесмисленим пројектом, који се у Стратегији и не помиње.

         У чему је интерес Србије да се залаже за изградњу пруге Подгорица-Тирана - одговор зна само председник Владе.

         Очигледна самовоља председника Владе да по сопственом нахођењу или по нечијем, спољном налогу утврђује стратешке интересе Србије мора озбиљно да забрине сваког грађанина Србије, јер се ради о потезима који могу да проузрокују несагледиву економску штету Србији и супротни су њеним виталним државним интересима.

         Остаје нада – закључује се у саопштењу ДСС - да Европска унија, због тога што се налази у дубокој кризи, ове предлоге председника српске Владе неће моћи да подржи.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари