Руско-европски марсоход тражиће живот испод површине Црвене планете

ПРВО 2016. ШАЉУ СОНДУ СА „СЛЕТНИМ МОДУЛОМ“,

А 2018. И ЗАЈЕДНИЧКУ МОБИЛНУ КОСМИЧКУ ЛАБОРАТОРИЈУ

• Роскосмос и Европска космичка агенција (ЕКА) потписаће финални споразум о пројекту „ЕкзоМарс“ 15. марта у Паризу. Првобитно је то био заједнички пројекат ЕКА и НАСА, али су Американци изашли из њега, након чега су се Европљани обратили Русији

НИ ЕУ ни Русија немају намеру да Марс препусте само Американцима.

Руско-европска мисија на Црвену планету - под називом  „ЕкзоМарс“ - биће реализована у две фазе, у „два скока“. Прво ће заједничким снагама на Марс 2016. бити упућена орбитална сонда (TGO - Trace Gas Orbiter) ради истраживања планете и да би на њу спустила слетни модул. А убрзо потом -  2018. године - отпремиће и заједнички марсоход који ће се приземљити управо на тај „слетни модул“.

Научници у оквиру руско-европске космичке мисије „ЕкзоМарс“ планирају да тло Марса избуше два метра у дубину  ради трагања за знаковима живота, открио је заменик директора космичке научне лабораторије Малард (Mullard Space Science Laboratory) при Универзитетском колеџу Лондона (University College London - UCL) професор Ендрју Коатс.

„Међу инструментима марсохода биће и панорамна камера. Наш марсоход ће бити у стању да на Марсу избуши рупу до два метра дубине. То ће се догодити први пут (у историји)“ - прецизирао је Коатс, објаснивши да амерички марсоход  Curiosity није у стању да буши тло.

Он наглашава да научници окупљени око пројекта претпостављају да ће наћи знаке живота управо испод површине планете.

„Марс у поређењу са Земљом има тању атмосферу па је утицај радијације на окружење буде погубан. Зато сматрамо да је најбоље да се „трагови“ древног живота траже испод површине планете“ - објашњава Коатс.

Иначе, Роскосмос и Европска космичка агенција (ЕКА) потписаће финални споразум о пројекту „ЕкзоМарс“ 15. марта у Паризу. Првобитно је то био заједнички пројекат ЕКА и НАСА, али су Американци изашли из њега, након чега су се Европљани обратили Русији.

Предлог извршног споразума о мисији „ЕкзоМарс“ одобрио је управни савет ЕКА 19. новембра.

Очекивало се да документ бити потписан 27. новембра 2012. године у Паризу. Међутим, испоставило се да руска страна још није усагласила текст споразума, а Министарство иностраних послова РФ предложило је да се унесе низ исправки да би  документ био „уравнотежен“.