Откривена планета у настајању која ће бити величине Јупитера

УСПЕХ ТИМА АСТРОНОМА ЗАХВАЉУЈУЋИ СНАЖНОМ ТЕЛЕСКОПУ У ЧИЛЕУ

ПОМОЋУ снажног телескопа у Чилеу међународни тим астронома је уочио први директан приказ планете која се формира око звијезде, док је још обавијена густим гасом и прашином.

Тај тим је саопштио да се планета од гаса и прашине формира око младе звезде HD 100546, удаљене 335 светлосних година од Земље, у нашој галаксији Млечни пут.

Астрономи кажу да ће нова планета бити величине гасног џина Јупитера.

„До сада је настанак планета био тема за научне дебате и компјутерске симулације. Уколико смо заиста открили процес формирања планете, онда ће научници први пут моћи да проучавају њен настанак и интеракцију са природним окружењем у веома раној фази“, изјавио је члан тима Саша Куанц са Универзитета ETH у Цириху.

Астрономи наводе да неколико уочених карактеристика овог призора подржавају теорију да велике планете настају сакупљањем гаса који остаје после формирања звијезда.

Научници су уочили ову протопланету камером високе резолуције, која је била повезана са телескопом у Европској јужној опсерваториј (ESO) у чилеанској пустињи Атакама.

ESO је пројекат у којем учествује 15 држава, а обухвата неколико снажних телескопа у Чилеу, укључујући VLT, најмодернији апарат ове врсте у свету.