Марсоход Curiosity прешао прва три метра, окренуо се и возио у рикверц

ПРОЈЕКТ „НАУЧНА ЛАБОРАТОРИЈА НА МАРСУ” ПОЧЕО 2004. ГОДИНЕ, А ЊЕГОВА ВРЕДНОСТ ЈЕ 2,5 МИЛИЈАРДЕ ДОЛАРА

• НАСА признала да је једна од две гарнитуре сензора за ветар на марсоходу била оштећена при слетању или можда на самој површини планете
  • Упркос томе, апарат ће бити у стању да обави сва неопходна мерења помоћу преостале гарнитуре, рекао је новинарима шеф научне мисије у Лабораторији за реактивно кретање НАСА Ашвин Васавада

МАРСОХОД Curiosity успешно је прошао тест драјв, прешавши неколико метара и маневришући по површини Марса.

„Прва траса путовања је савладана. Пређена су три метра напред, са окретањем за 90 степени и вожњом у рикверц” - каже се у саопштењу НАСА.

Већ су се појавиле и фотографије трагова вожње које је иза себе оставио марсоход.

НАСА је признала да је једна од две гарнитуре сензора за ветар на марсоходу била оштећена при слетању или можда на самој површини планете.

Упркос томе, апарат ће бити у стању да обави сва неопходна мерења помоћу преостале гарнитуре, рекао је новинарима шеф научне мисије у Лабораторији за реактивно кретање НАСА Ашвин Васавада.

Марсоход - ровер Curiosity, који је највећи и накомпликованији у читавој историји -  ујутро 6. августа успешно је слетео у рејон марсовог кратера Хејл, после осмомесечног путовања са Земље. У наредних месец дана он треба да на Марсу „развије крила“ – и провери сву апаратуру и научне инструменте која се на њему налазе као и да отпочне своју истраживачку мисију.

Према речима Васаваде, за време тестирања инструмента REMS, „метеоролошке станице” марсохода, научници су открили да сензори брзине и правца ветра на једном од два мала  стуба у саставу REMS преносе некоректне податке.

„То су вероватно неодстрањиви кварови, што је крајње тужно” рекао је представник JPL.

Он даље наводи да узрок квара, вероватно, неће бити утврђен. Сензори су током лета коректно радили, тако да није могуће утврдити шта се са њима десило током слетања или после њега, истиче научник.

Пројект „Научна лабораторија на Марсу” (Mars Science Laboratory) почео је 2004. године, његова укупна вредност износи 2,5 милијарде долара.

Марсоход Curiosity је трећа генерација ове врсте космичких апарата. Он има изразите предности у односу на своје „претке“: некадашњег Sojourner који је био величине играчке и неколико „солиднијих“ предака као што су Spirit и Opportunity.