Изгледи да на црвеној планети постоји живот - чак 99 одсто!

НАСА ће до августа разрадити `марсијанску стратегију` за наредних 20 година

* Последње анализе наговештавају постојање живота на Марсу и оне подржавају чињеницу да је Викинг 1 заправо пронашао микробе на Марсу –саопштили истраживачи америчког Кек института

* Ултимативни доказ био би снимак непознатих бактерија. Требало би послати микроскоп којим бисмо посматрали да ли се бактерије померају. На основу онога што смо до сада открили, сигуран сам 99 одсто да на Марсу има живота, рекао је Џозеф Милер са медицинске школе Кек института

АМЕРИЧКИ научници саопштили су да постоје скоро стопостотне шансе да на Марсу има живота, пошто је математичка анализа узорака које је 1976. године донела сонда "Викинг 1" показала трагове микроба.

Истовремено су указали да експерименти са тим узорцима марсовског тла изведени пре 30 година нису дали праве резултате.

Новом анализом тражени су комплексни узорци у тлу са Марса, односно нешто што би могло да наговештава живот. Научници су се изненадили када су у томе успели.

"Последње анализе наговештавају постојање живота на Марсу и оне подржавају чињеницу да је Викинг 1 заправо пронашао микробе на Марсу", изјавио је један од истраживача са Кек института.

Поновно проверавање узорака покренуто је након открића перхлората у узорцима узетим са друге локације на коју се 2008. године спустила сонда "Феникс".

Научници који су извршили експеримент не слажу се у вези са коначним закључцима. "Проналажење органских материја није доказ живота, или прошлог живота, то је само доказ постојања органских материја", изјавио је Кристофер Мекеј из  истраживачког центра Амес америчке Насе.

"Ултимативни доказ био би снимак непознатих бактерија. Требало би послати микроскоп којим бисмо посматрали да ли се бактерије померају. На основу онога што смо до сада открили, сигуран сам 99 одсто да на Марсу има живота", рекао је Џозеф Милер са медицинске школе Кек.

Упркос неслагањима, научници се надају да ће наредна мисија  на Марс успети да донесе 100 одсто тачан одговор на питање о постојању живота на овој планети, а то би управо могло да се деси са ровером Кјуриосити, који је лансиран у новембру 2011.

НАСА, иначе, за август 2012. спрема стратегију истраживања Марса до 2030. године.

Америчка космичка агенција већ је формирала Групу за координацију марсијанског програма. А крајњи циљ тога програма већ је саопштио председник САД Барак Обама: одмах по повратку Кјуриоситија разрадити детаљан план истраживања Марса, сам  лет на `црвену планету` васионског брода са људском посадом припремити најкасније до 2030. године.