Кинеске компаније градиће три аутопута у Србији

ОД ПОЈАТА ДО ПРЕЉИНЕ БИЋЕ ШЕСТ ТРАКА У ДУЖИНИ 109,6 КМ,

А РАДОВИ БИ МОГЛИ ДА ПОЧНУ ВЕЋ У РАНО ПРОЛЕЋЕ

  • Деонице Обреновац-Уб и Лајковац-Љиг су део будућег аутопута од Београда до границе са Црном Гором, као и део тзв. К-11, који у будућности треба да повеже Темишвар у Румунији преко Београда и луке Бар са италијанским градом Бари
  • Учешће компаније из НР Кине у пројекту износиће 51 одсто, а српских предузећа 49 одсто, с тим што ће укупно ангажовање радне снаге из Србије н овом случају бити око 70 одсто
  • Потписан и предуговор са представницима Кинеске корпорације за путеве и мостове (ЦРБЦ) за изградњу Моравског коридора од Појата до Прељине и аутопута Нови Сад-Рума, а вредност радова је 642 милона евра

        КОМПАНИЈЕ из Народне Републике Кине ће у Србији у 2013. почети изградњу три аутопута у укупној дужини око 190 километара (км), а планирано је и њихово укључивање у модернизацију српских железничких пруга и наставак модернизације термоелектране (ТЕ) и копова Костолац.

       Министарство грађевине и урбанизма потписало је крајем децембра предуговор за изградњу дела Коридора 11 (К-11) од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига са представницима компаније „Шандонг хај-спид груп” из НР Кине, а вредност инвестиције је 333 милиона долара.

       Министар грађевине Велимир Илић је најавио да ће ускоро бити потписан и коначни уговор и да би први радови могли да почну већ у марту, а рок за завршетак радова је 38 месеци од потписивања.

       Компанија „Шандунг Гаосу груп” или „Шандунг хај спид груп корпорејшн” (СДХС), лидер је у изградњи и управљању транспортном инфраструктуром широм НР Кине, треће по пространству (9,7 милиона квадратних километара) државе на свету.

       Та компанија је изградила најдужи мост на свету преко мора, дуг 42 километра.

       Деонице Обреновац-Уб и Лајковац-Љиг су део будућег аутопута од Београда до границе са Црном Гором, како и део тзв. К-11, који у будућности треба да повеже Темишвар у Румунији преко Београда и луке Бар са италијанским градом Бари.

       Министар Илић је истичући да ће изградња те две деонице, укупно дугачке око 50 км, бити финансирана средствима из већ одобреног кредита НР Кине уз камату од 2,5 одсто, а да ће максимално одступање од пројектоване цене бити до 10 одсто.

       Учешће компаније из НР Кине у пројекту износиће 51 одсто, а српских предузећа 49 одсто, с тим што ће укупно ангажовање радне снаге из Србије н овом случају бити око 70 одсто.

       Илић је додао да ће припремни радови трајати три месеца, а у реализацији пројекта биће коришћени домаћи камен, мазут и битумен.

       Деоницу аутопута од Уба до Лајковца већ граде домаћи грађевинари, од Љига до Прељине азербејџанска фирма Азвирт уз домаће путаре, по истом моделу учешћа 51/49 одсто.

       Предвиђена изградња аутопута од Обреновца до Прељине код Чачка је у потпуности финансијски покривена, истакао је министар, додајући да ће аутопут од Београда до Обреновца бити грађен јавно-приватним партнерством.

       Министарка за регионални развој и локалну самоуправу Верица Калановић потписала је, такође прошле недеље, предуговор за изградњу два аутопута у Србији - Моравски коридор од Појата до Прељине и аутопут Нови Сад-Рума са представницима Кинеске корпорације за путеве и мостове (ЦРБЦ), а вредност радова је 642 милона евра.

       Реч је о изградњи аутопута у пуном профилу са шест трака од Појата до Прељине, у дужини 109,6 км, где би радови могли да почну већ у рано пролеће

       Аутопут од Новог Сада до Руме у дужини од 27 км имаће четири траке, а укључује и изградњу тунела кроз Фрушку гору дугачког 2,7 км.

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари