NASA предложила Русији да направи верзију свог космичког брода „Союз“ за летове до Месеца

ТРЕБАЛО БИ ДА БУДЕ ГЛАВНА КАРИКА РЕЗЕРВНОГ ТРАНСПОРТНОГ СИСТЕМА, РОГОЗИН ТРАЖИ - ПАРИТЕТ

* Руски стручњаци већ разговарали како би будући „Союз МС“ требало да изгледа. У сваком случају, према Месецу не би кретао са Земље већ од Међународне космичке станице. До ње би сигао „у деловима“ које би до МКС довезле две ракете-носачи „Союз-2.1а“. А потом би од тих делова под контролом руске посаде МКС био монтиран „Союз МС

___________________________________________________________________________

NASA је замолила руску свемирску корпорацију Роскосмос да свој опробани и поуздани космички брод „Союз“ додатно усаврши и побољша и прилагоди за летове на Месец  - изјавио је Дмитриј Рогозин.

Директор Роскосмос открио је и да Американци предлажу да будућа верзија „Союза“ буде у стању да лети до Месеца и назад и да буде у функцији „другог резервног космичког транспортног система“.

Рогозин је такође објавио да NASA жели да Русија и даље њихове астронауте – постојећим бродовима „Союз“ – одвози до Међународне космичке станице и враћа на Земљу.

Сједињене Државе планирају да (у оквирима свог програма са међународним учешћем Deep Space Gateaway) створе сталну станицу са астронаутима која била на орбити око Месеца. А до ње би стизали свемирски бородови упућивани са Земље.

Рогозин је нагласио да ће Русија у програму Deep Space Gateaway учествовати „само на паритетној основи“. међутим, није открио шта би то тачно подразумевало.

Стручњаци Роскосмоса и руске Ракетно-космичке корпорације „Енергија“ већ су почели да раде на новом космичком броду „Союз МС“, односно - на „концепцији новог транспортног система за летове на Месец“.

Не звучи посебно узбудљиво, али – јесте.

Будући „Союз МС“ би према Месецу кретао – не са Земље – већ од Међународне космичке станице. До ње би сигао „у деловима“ које би до МКС довезле две ракете-носачи „Союз-2.1а“. А потом би од тих делова под контролом руске посаде МКС  био монтиран „Союз МС“.

Русија, иначе, ради на свом лунарном програму који подразумева облетање Месеца бродом са људском посадом, а потом и стварање сталне базе на једином Земљином природном сателиту.