Чека ли људе судбина диносауруса?

КАД СУ ДИНОСАУРУСИ БИЛИ НА ВРХУНЦУ, ЗЕМЉА ЈЕ БИЛА 6 СТЕПЕНИ ТОПЛИЈА НЕГО ДАНАС

ИЗНЕНАДНО ледено доба које је покосило диносаурусе пре 116 милиона година изазвало је кризу у океанима сличну ефектима глобалног загревања данас.

Период хлађења који је трајао 2,5 милиона година довео је до узурпирања популација малих биљака и животиња које формирају основу водених екосистема.

Земља је на врхунцу владавине диносауруса била изузетно топла са температурама које су биле око 6 степени Целзијуса више него данас.

Научници тврде да је усред овог периода темепратура опала за 5 степени Целзијуса.

Анализа седимената са дна океана показала је како је промена која је уследила довела до озбиљних промена.

Ово се подударило са опадањем неких врста морских планктона и изумирањем микро организама на површини. У исто време, дошло је до пораста неких организама који опстају у хладној води.

До овог хладног таласа дошло је цепањем суперконтинента Пангее што је довело до отварања нових океанских басена око Африке, Европе и Јужне Америке.

Ово је отворило простор за зелене алге и остале организме који су усисавали угљен диоксид из атмосфере, пише Дејли Мејл.

Када су ти огранизми умрли, они су били закопани у седиментима дна океана тако „закључавајући” и угљеник. Како је био гас уклоњен из атмосфере, температуре су опале.

Након 2 милиона година интензивне вулканске активност угљен диоксид је враћен у ваздух замењујући оно што је било изгубљено - што је поново довело до загревања.

Резултати истраживања, објављени у журналу „Nature Geoscience“, подвлаче тврдњу да је глобална клима у тесној вези са процесима који се дешавају испод Земљине коре.

Вијести