The New York Times: Транспортни коридор Север-Југ потпуно ће Русију окренути од Запада

КОШТАЋЕ 1,7 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРА, А ПРЕКО АЗЕРБЕЈЏАНА И ИРАНА ИЗБИЋЕ НА ИНДИЈСКИ ОКЕАН

* Нова железничка пруга повезаће Русију са иранским лукама у Персијском заливу, омогућујући јој лак и брз приступ Мумбају, Саудијској Арабији, Уједињеним Арапским Емиратима, Пакистану и другим земаљама

* Нова пруга ће прво повезати пруге Ирана и Азербејџана на северу, а затим и са руском железничком мрежом. Након завршетка изградње, транспортни коридор ће се протезати на 7.200 км и биће ван домашаја Запада и његових санкција

_____________________________________________________________

          ИЗГРАДЊА Међународног транспортног коридора север-југ, који ће повезати Русију, Индију и Иран омогућиће Москви да се „коначно окрене од Запада“, објавио је The New York Times.

          Амерички лист наводи да ће нова железничка пруга, дуга преко 7.200 км, ослободиће увоз робе у Русију, а такође олакшати извоз руских природних ресурса, који су критични за економију земље.

          The New York Times наглашава: „Русија наставља да успешно заобилази западне санкције развијајући нове руте за трговину са глобалним Југом. Међународни транспортни коридор Север-Југ, чија градња почиње ове године, а треба да буде завршена 2028-ме, један је од најважнијих пројеката за амбиције Москве. Нова пруга кроз Иран биће кључни елемент за спровођење планова Москве и коначно окретање од Запада“.

          Нова железничка пруга коштаће 1,7 милијарди долара, а повезаће Русију са ирански лукама у Персијском заливу, омогућујући јој лак и брз приступ Мумбају, Саудијској Арабији, Уједињеним Арапским Емиратима, Пакистану и другим земаљама.

          The New York Times указује да ће коридор Север-Југ „комплетирати руске трговинске путеве према Кини и Индији, са којима је 2023-ће трговина Русије премашила предратни обим економске размене са ЕУ.

          Нова пруга ће прво повезати пруге Ирана и Азербејџана на северу, а затим и са руском железничком мрежом.

           Након завршетка изградње, транспортни коридор ће бити ван домашаја Запада и његових санкција.

 

 

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари