Хрватска дигла оптужницу против војног званичника који се „уградио“ у ремонт МиГ-21 у Украјини
ОД 12 РЕМОНТОВАНИХ МИГ-21 - САМО СУ ТРИ У ФУНКЦИЈИ,
А ПЕТ ЈЕ ВЕЋ ПОВУЧЕНО ИЗ УПОТРЕБЕ
„Ремонтовани” Миг-21
- На авионима, које је Хрватска примила од Украјине, били „прекуцани“ серијски бројеви, који не одговарају документацији авиона ни бројевима који су наведени у уговору о ремонту. А и уграђени делови авиона не одговарају пратећој документацији
ХРВАТСКА Канцеларија за сузбијање корупције и организованог криминала, Ускок, подигла је оптужницу против двојице хрватских држављана због примања и давања мита приликом ремонта хрватских авиона МиГ-21, преносе хрватски медији.
Како наводи Вечерњи лист, реч је о Ј. Ч. (1957), који се сумњичи да је тражио мито за доделу послова ремонта, и И. Ј. (1960) који је осумњичен да је прихватио исплату мита.
Хина истиче, позивајући се на неслужбене податке, да су у питању начелник Одељења одржавања и ремонта Ваздухопловно-техничког завода, Команде за логистику хрватског Министарства одбране (МОРХ) Јосип Човић и представник украјинске ремонтне фирме Ивица Јосиповић.
Човића терете да је од 12. децембра 2011. до краја фебруара 2016. године у току поступка који је претходио доношењу одлука МОРХ-а о јавној набавки и потенцијалним извршитељима који ће бити позвани да доставе своје понуде, од заступника два инострана друштва затражио новчану награду.
Новац је тражио како би, за узврат, као члан комисије МОРХ-а, без обзира на стварну техничку способност потенцијалних извршитеља, осигурао позитивно мишљење и предност у обављању ремонта и набавке додатних авиона МиГ-21.
Заступници једног од друштава нису прихватили Човићев захтев да му за посредовање исплате 50.000 евра, док је оптужени заступник друге фирме тај захтев прихватио и првоокривљеном обећао исплату затраженог износа.
Након уговарања и реализације посла, првоокривљени је од заступника фирме у два наврата током јануара и фебруара 2016. преузео најмање 10.000 евра, објавио је Ускок.
Човић је оптужен да је прекршио закон док је био начелник Одељења одржавања и ремонта, те водитељ Одељења за ваздухопловно-техничке стандарде Самосталне службе за војни ваздушни промет МОРХ- и стручна особа водитељ стручног тима МОРХ-а за проверу.
Он је, такође, био члан техничке Комисије МОРХ-а задужен за утврђивање техничке способности извршења ремонта борбених авиона МиГ-21 у ремонтним заводима потенцијалних извршитеља, те члан Комисије МОРХ-а за анализу изводљивости и исплативости ремонта.
Ускок је у марту потврдио да спроводи криминалистичко истраживање ремонта и набавке борбених авиона МиГ-21.
Истовремено, медији су тврдили да су, након што је Хрватским ваздухопловним снагама у јулу 2015. године из Украјине предато 12 ремонтованих МиГ-ова, само три борбена авиона у функцији, док их је пет повучено из употребе.
Писали су и да су на авионима, које је Хрватска примила од Украјине „прекуцани“ серијски бројеви, који не одговарају документацији авиона ни бројевима који су наведени у уговору о ремонту, као и да уграђени делови авиона не одговарају пратећој документацији, подсећа Хина.
Танјуг