Румунски евро-посланик: Све земље у ЕУ одваjају 0,25 одсто свог БДП за подржавање Украјине

ГЕОРГЕ ПИПЕРЕА: РУСИЈА МОЖЕ ДА РАТУЈЕ 15 ГОДИНА, А ЕВРОПСКА УНИЈА – НЕ МОЖЕ

Георге Пипереа

* У периоду од 2019. па до 2024. године Европарламент се концентрисао готово искључиво на лажним и штетним темама за европску привреду и тиме изазвао још веће сиромаштво и прекомерну задуженост европских институција, држава чланица и народа, остављајући притом готово нетакнутом покварену политику Европске комисије. Првенствено, ради се о политици Урсуле фон дер Лајен која се заснива на узурпацији власти у Унији

* Европска комисија је опседнута идејом рата и трком у наоружању. Водећа улога у тој опседнутости била је дата старој лењинистичкој пароли «ко није са нама, тај је против нас». Људи или личности који говоре о миру и о реалним проблемима нашег света — као што су сиромаштво, глад, губитак права и слободе — проглашавају се за непријатеље, екстремисте

* Народ у ЕУ је еве више оптерећен дуговима и немаштином. Више од 100 милиона Европљана живи у сиромаштву и глади. Без обзира што раде, трећина Европљана није у стању да покрје текуће месечне обавезе од својих плата. Петина европске деце рано напушта школу да би радила

* Предлаже се да државе Г-7 позајме Украјини бар 50 милијарди долара а да гаранција буде «имовина која је конфискована од Русије и Руса». Замислите кад поново буде успостављен мир са Русијом, када се нормализују односи: колико ће тада бити судских тужби, репарација, колико ћемо морати да платимо за ово безумље, ми, наша деца и унуци? Вероватно Европљани не знају да ЕУ овом рату даје подршку са 100 милијарди долара поред испорука наоружања и помоћи избеглицама 

____________________________________________________________

          ЕВРОПСКА комисија је опседнута ратом и трком у наоружању и ма ко да говори о миру у свету он је непријатељ ког треба држати у санитарном кордону да не би заразио чисту и уравнотежену паству култа личности високорангираног европског бирократе - упозорава русмунски посланик и Европском парламенту Георге Пипереа.

          * Као члан Европског парламента, како оцењујете рад његовог претходног сазива? Како оцењујете ефикасност спољне политике ЕУ, посебно њен став према сукобу у Украјини?

          У периоду од 2019. па до 2024. године Европарламент се концентрисао готово искључиво на лажним и штетним темама за европску привреду и тиме изазвао још веће сиромаштво и прекомерну задуженост европских институција, држава чланица и народа, остављајући притом готово нетакнутом покварену политику Европске комисије. Првенствено, ради се о политици Урсуле фон дер Лајен која се заснива на узурпацији власти у Унији, злоупотреби неких најважнијих и искључивих надлежности држава чланица али и компетенција које су дефинисане споразумима Уније.

          Европска комисија се катастрофално изборила са ковидном кризом. Доказ за то је чињеница да је, док о томе разговарамо, Европски арбитражни суд, саопштио о незаконитости, непоштеном коришћењу европских државних средстава и одсуству транспарентности у односу на све техничке, логистичке и финансијске одлуке донете уз изговор да се ради о «борби против пандемије“. Шта више, белгијско и европско јавно тужилаштво истовремено (или у конкурентској борби компликованој да је разуме европски порески обвезник) истражују нетранспарентну куповину вакцина које је одобрио узак круг лица која доносе одлуке, укључујући и Урсулу фон дер Лајен. Европски парламент без обзира што постоје неопходна и корисна правна средства и инструменти - не врши контролу и надзор над овом врстом кризног менаџмента.

          У последње време Европска комисија је опседнута идејом рата и трком у наоружању. Водећа улога у тој опседнутости била је дата старој лењинистичкој пароли «ко није са нама, тај је против нас». Људи или личности који говоре о миру и о реалним проблемима нашег света — као што су сиромаштво, глад, губитак права и слободе — проглашавају се за непријатеље, екстремисте и домаће животиње које је неопходно држати у санитарном кордону како не би заразили чисту и узвишену паству култа личности високорангираног европског бирократе.

          За то време ЕУ има немерљив дуг од 480.000.000.000 евра. То је смешно, али господин Драги у свом извештају о европској конкурентности у септембру 2024. године предлаже још 800 милијарди евра годишње на рачун дуга, а госпођа фон дер Лајен предлаже и да се ЕУ задужи преко облигационог дуга у износу од 450 милијарди евра и то преусмери на наоружање.

          Суверени дуг држава чланица нарастао је до неприхватљивог нивоа што захтева даљу девалвацију валуте, нове порезе и намете. Државе као што су Француска, Италија, Шпанија више не могу да полажу наду на развој због хипер задужености, а државе као што су Немачка и Холандија налазе се у стагнацији или рецесији због затварања привреде изазване санкцијама против идеолошких непријатеља Европске уније.

          Народ је еве више оптерећен дуговима и немаштином. Више од 100 милиона Европљана живи у сиромаштву и глади. Без обзира што раде, трећина Европљана није у стању да покрје текуће месечне обавезе од својих плата. Петина европске деце рано напушта школу да би радила.

          Али, зато је Европски парламент забринут и заинтересован за кришење људских права у Венецуели.

          Што се тиче става ЕУ према рату у Украјини, очигледно је да нормална реакција коју морамо да имамо (и сви смо дужни да је имамо) јесте осуда агресије и пружање моралне и хуманитарне помоћи онима који су страдали и који пате у рату. Економска помоћ Украјини јесте прихватљива, али треба да буде ограничена националним и јавним интересима држава чланица ЕУ. Ипак, док је војна и финансијска подршка Украјини неадекватна и неорганизована, државе као што су САД и Велика Британија увек испоручују оружје и војну технику у ограниченом обиму. Државе ЕУ никада нису усагласиле заједничку стратегију.

          Урсула фон дер Лајен говорила је и мислила једно док је радила друго, а Француска, Немачка, Холандија или Италија увек су говориле и чиниле нешто сасвим друго. Наоружање је било старо, испоручивано је на брзину, а војници на фронту нису били добољно обучени… Са економског аспекта против Русије су неадекватно увођене санкције, али државе чланице ЕУ директно или индиректно су наставиле да добијају из Русије гас, нафту, житарице, ђубриво и пестициде и тако наставиле да рат финансирају директно из Русије, док се финансијска подршка Украјини претворила у црну рупу која је преко украјинских политичара и административног апарата представљена најкорумпиранијим и најмафиознијом структуром у Европи, а можда и у свету.

          Имајући у виду све горе речено, очигледно да не треба говорити о ефикасности ЕУ у области геополитике, дипломатије или рата.           

          * Како оцењујете рад новог сазива Европарламента?

          Иако је састав Европског парламента суштински промењен, посебно повећањем броја италијанских, француских, немачких, холансдских и аустријских конзервативаца, као и појавом румунских или бугарских конзервативаца, процес доношења одлука је, као и раније, ограничем структуром три европске партије које су окупирале власт у ЕУ — Европеске народне партије, Прогресивне алијансе социјалиста и демократа и Renew.

          Те партије, као и узак круг лица која доносе одлуке у Европском савету (Шолц, Макрон, Санчез, Руте, Туск и Мицотакис) успоставили су тзв. «санитарни кордон» - политику изолације антиестабишментских политичара и дисидената, што има фасцинантну сличност с неким нацистичким праксама (Пољаци треба да буду први који би морали говорити о гету у Кракову и Варшави које је окупирао Хитлер).

          У овом моменту у Општем суду ЕУ у Луксембургу расправља се о тужби француских конзервативаца из Rassemblement National против Европарламента на основу ког они бране све конзервативце из посланичке групе Патриоти за Европу од доношења одлука и свих руководећих органа у Европарламенту. Мотивација је озбиљна - у Француској је током избора 9. јуна Национални савез добио трећину гласова. То што се помоћу «плавог штита» блокира Национални савез у Европском парламенту није ништа друго доли приморавање трећина Француза да ћуте. То је кршење принципа представничке демократије која је темље свих споразума Уније.

          С друге стране постоје и добре вести: конзервативци из редова европских конзервативаца и реформиста заступљени су у управним телима ЕП на нивоу потпредседника, квестора, председника или заменика председника комитета. Али, то је само почетак.

          Осим тога, алијанса Европске народне партије и Прогресивне алијансе социјалиста и демократа већ није толико јака. С једне стране, Прогресивна алијанса социјалиста и демократа оптужује Европску комисију за акумулирање исувише много власти на штету парламента и Савета. С друге стране, Европска народна партија није сагласна са целокупним Зеленим курсом с обзиром да је могуће да он уништи аутомобилску индустрију у земљама као што су Немачка, Италија или Француска.  

          * Зашто сте гласали против резлуције ЕП да државе чланице наставе са пружањем фиансијске и војне подршке Украјини?

          Гласао сам против те резолуције јер то није ништа друго до нови начин гурања и подстицања континуираног рата.

          Оно што ме највише иритира у тој резолуцији је позив на повећање издатака за војну подршку Украјини.

          У Румунији је војна подршка Украјини (поред економске и хуманитарне) државна тајна. Из резолуције од 17. јула 2024. са изненађењем смо сазнали да Румунија, заједно са осталим државама чланицама, доприноси са 0,25% БДП-а трошковима рата у Украјини. Ово је додатак 2,5% БДП-а које НАТО већ захтева годишње. А резолуција од 17. јула позива на повећање овог процента.

          Штавише, јулска резолуција је обновљена на септембарском заседању у Стразбуру, па се новом резолуцијом предлаже да се издвоји још више новца за наставак рата у Украјини. За разлику од Русије, која може да настави овај рат 10-15 година, с обзиром на неопходне ресурсе, ЕУ, а посебно Румунија, не могу себи приуштити 15-годишњи рат. Оно што можемо да урадимо је да се, под окриљем договореног мира, озбиљно (уместо реактивно и ирационално) припремимо за ефикасну одбрану од могућих руских војних намера према земљама чланицама НАТО-а.

          И наравно, не смемо да заборавимо на нуклеарну претњу.

          Не треба ни да заборавимо украдено, избугљено или уништено наоружање, јер ће доспети у руке Руса и Кинеза (који ће га копирати и усавршавати путем реверс инжењеринга) и наравно терористе — појединачне или државне. Основни циљ терориста биће европски градови.

          На крају, у тој резолуцији сам приметио и правне бесмислице. Тамо се предлаже да државе Г-7 позајме Украјини бар 50 милијарди долара а да гаранција буде «имовина која је конфискована од Русије и Руса». Замислите кад поново буде успостављен мир са Русијом, када се нормализују односи: колико ће тада бити судских тужби, репарација, колико ћемо морати да платимо за ово безумље, ми, наша деца и унуци? Вероватно Европљани не знају да ЕУ овом рату даје подршку са 100 милијарди долара поред испорука наоружања и помоћи избеглицама.  

          * Да ли очекујете да ће актуелни сазив ЕП извршити промене у начину усвајања политичких, економских и социјалних иницијатива? Да ли можемо очекивати да се ЕУ врати дипломатском дијалогу и да рат у Украјини реши дипломатским путем?

          Сматрам да можемо да се вратимо дијалогу и преговорима и да ће то омогућити избори који су 5. новембра одржани у САД јер да ће то изменити политички спектар.

           Решење конфликта у Украјини путем дијалога и преговора неће бити нађено ако такви актери као што су Урсула фон дер Лајен, Шолц, Макрон, Санчес, Туск или Орбан буду кандидовани као «преговарачи». Потребан нам је потпуно нови тип дискурса, а то значи и лица. 

 

 

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари