Глишић: ЕУ само Србији намеће да мења и Устав и границе – то је и понижавајуће, господо!
„ГОСПОДА ИЗ СНС ТВРДЕ ДА НЕ ВОДЕ ПОЛИТИКУ `ЕУ НЕМА АЛТЕРНАТИВУ`, А – ВОДЕ!“
* Владан ГЛИШИЋ на седници Народне скупштине: Акпрође референдум 16. јануара, следећи састав Скупштине Србије неће моћи да бира јавне тужиоце. Прича да је боље да судије и тужиоце бира неколико посебно изабраних представника Скупштине него 250 народних посланика - бесмислена је!
* Председник Народне Скупштине јуче реаговао на једном скупу у сусрету са људима из Националног конвента. Послао је поруку да се према нама односе на један понижавајући начин односе и министар за европске интеграције гђа. Јоксимовић и представници пробриселског цивилног сектора, а поготово представници ЕУ
* Траже нам да променимо Устав иако нисмо чланица ЕУ. И, то не тражи од нас неки орган ЕУ, већ на основу мишљења Венецијанске комисије - комисије која никога у ЕУ не обавезује, осим нас!
* Нема ни реаговања ове Скупштине, која је највиши орган државног суверенитета Србије, на непрекидно кршење Дејтонског споразума у БиХ од стране европских представника а једини ми имамо право да поднесмо иницијативу да се утврди зашто је Дејтонски споразум промењен
_______________________________________________________
АКО прође референдум 16. јануара, следећи састав Скупштине Србије неће моћи да бира јавне тужиоце. То је довољно да схватимо колико је неозбиљна и непотребна цела прича о промени Устава – упозорио је народни посланик Владан Глишић. У наставку наступа у парламенту, још је рекао:
Види се и да то није аутентична потреба нашег друштва. Види се из тога како је председник Народне Скупштине јуче реаговао на једном скупу у сусрету са људима из Националног конвента. Он је урадио оно што већина нас овде мисли: послао је поруку да се и министар за европске интеграције гђа. Јоксимовић и представници пробриселског цивилног сектора, а поготово представници ЕУ према нама односе на један понижавајући начин.
Ја га подржавам у том ставу и мислим да тај став треба да буде претежни став у овој Скупштини.
Да је ЕУ наставила да нас понижава види се и по томе што смо ми једини кандидат за чланство од кога се захтева да се одрекне дела своје територије. То говори о томе да је ЕУ лицемерна и да у њој нема владавине права. Јер, да има, знали би да је неповредивост граница темељни камен међународног права насталог после Другог светског рата, да је неповредивост граница суверене земље онај темељ-камен међународног права којег УН захтевају и протежирају.
Такође, владавина права у ЕУ не постоји из разлога што код нас, и једино код нас, траже да променимо Устав иако нисмо чланица ЕУ. И, то не тражи од нас неки орган ЕУ, већ на основу мишљења Венецијанске комисије - комисије која никога у ЕУ не обавезује, осим нас!
И то је услов који нас понижава, јер ми морамо да слушамо ЕУ и због слушања ЕУ, тј Венецијанске комисије која је део саветодавног органа Савета Европе, који није део органа ЕУ, ми долазимо у ситуацију да имамо још један услов који остали кандидати на путу ка ЕУ немају.
Прича да је боље да судије и тужиоце бира неколико посебно изабраних представника Скупштине него 250 народних посланика - бесмислена је. То зна свако ко зна математику.
А, ако се позивамо на теоретичаре права и демократије, као што је Монтескје који је говорио о подели власти на законодавну , извршну и судску, о потреби да те власти једна другу контролишу и да се успостави равнотежа власти- видимо да се и то овде крши јер контрола и равнотежа власти није изолација једне гране од осталих грана власти.
Али, много је важнија идеја Жан-Жак Русоа, који је идеју народне суверености довео до тога да је у републиканском и модерном начину организовања друштва - суверен народ, те да грађани су суверени који морају да контролишу и законодавну и судску и извршну власт.
Овим променама, следећи састав Скупштине Србије - ако промене Устава на референдуму буду изгласане - неће моћи да утиче ни у једном сегменту на судску власт, осим посредно, врло посредно, врло минимално!
На тај начин ће се успоставити оно што је Владимир Ђукановић из владајуће већине рекао: такозвана судократија.
Колико ће то бити коруптивно, можете да питате холандско удружење правника које говори да је то велики извор корупције у правосуђу.
А зашто смо ми у тој ситуацији?
Због чувене политике - ЕУ нема алтернативу.
Уважена господа из СНС кажу да они ту политику не гурају, али , када погледате последице политичког одлучивања - они су на тој линији.
Шта се дешава у нашем парламенту због политике "ЕУ нема алтернативу" и због наше неспремности да се замерамо појединим чланицама ЕУ и Бриселу?
Због тога немамо Комисију за утврђивање последица НАТО бомбардовања, ни оно што предлаже део владајуће већине из Покрета социјалиста, а ни ону коју докторка Дана Грујичић тражи већ годинама. Да се не би замерили њима!
Због тога немамо резолуцију ни о полицијској бруталности европских полиција према мирним демонстрантима коју су данас предложиле колеге, већином из владајуће коалиције.
Због тога чак - страшно! - немамо ни изгласану резолуцију о геноциду који су усташе НДХ извршиле над Србима, Ромима и Јеврејима. Јер, знамо - ако ту резолуцију будемо изгласали – да ће нам Хрватска правити проблеме на путу ка ЕУ.
Због тога немамо ни реаговање ове Скупштине, која је највиши орган државног суверенитета Србије, на непрекидно кршење Дејтонског споразума у БиХ од стране европских представника а једини ми имамо право да поднесмо иницијативу да се утврди зашто је Дејтонски споразум промењен и да на тај начин заштитимо интерес нас - државе Србије, као потписнице Дејтонског уговора и да заштитимо интерес Републике Српске!
Ми то не радимо зато што водимо политику "ЕУ нема алтернативу".
Па, ако је и из Европе - много је!
Хвала господо!