Фрљића, његове „глумице“ и публику у Ријеци морала да штити полиција
ПОГРДЕ УПУЋЕНЕ И РИЈЕЧКОМ ГРАДОНАЧЕЛНИКУ
- ПЕРФОРМАНС НЕКИ ДОЖИВЕЛИ КАО „КОНТРАОЛУЈУ“
ПРЕ и током синоћњег перформанса „Други рат“ Оливера Фрљића у Хрватскон националном казалишту у Ријеци протестовали су чланови борачких удружења, навијачке групе Армада који су певали родољубиве песме и упућивали погрде Фрљићу и градоначелнику Војку Оберснел, преноси данас Хина.
Перформанс који је синоћ приређен, у коме говоре жене протеране из својих домова током рата деведесетих година изазвао је протесте и окупљање пред зградом позоришта због чега је морала интервенисати полиција.
Пре почетка пеформанса, део борачких удружења одржао је протестни скуп на Мосту хрватских бранитеља, изражавајући незадовољство организовањем „Другог рата“, уз оцену да је реч о провокацији јер се одржава на дан обележавања 20. годишњице „Олује“.
Око 300 окупљених, међу којима су били и чланови навијачке групе Армада, прошли су центром града певајући родољубиве песме и погрдне напеве упућене Фрљићу и градоначелнику Војку Оберснелу.
Они су се задржали и пред зградом градске управе, а током представе окупили су се пред зградом позоришта. Новинари и гледаоци су на изласку заустављени на двадесет минута због безбедности. Током изласка из зграде штитио их је кордон полицајаца, док су окупљени скандирали погрде.
Своја сећања на ратне дане, на годишњицу „Олује“, у организацији Српског народног вијећа у сарадњи са „Доцументом“ и управником ријечког позоришта Оливером Фрљићем испричало пет жена различитих националности.
Организатор је, како је наведено, перформансом желео да отвори јавну дебату о положају жена у рату.
Најавни текст о перформансу један медиј опремио је насловом „У Ријеци спремају контра Олују“ због чега се Фрљић жалио Хрватском новинарском друштву, наводећи како је „реч о покушају да се о рату говори не из позиције националне припадности, већ из позиције жене“ и да је перформанс замишљен као афирмација културе мира.
Бета