Ништа европској Србији без Арапа, Кинеза и Азербејџанаца
ЕМИРАЋАНИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ ДА ГРАДЕ АУТОПУТ ПОЖЕГА-БОЉАРЕ
И МОРАВСКИ КОРИДОР ОД ПОЈАТА ДО ПРЕЉИНЕ
Велимир Илић
- Кинеским компанијама, које део од Љига од Обреновца већ граде кинеским кредитом, биће поверена и концесиона градња Коридора 11 од Прељине до Пожеге
- Министар Велимир Илић је истакао да је за Србију веома важна Лука Бар, око чијег власничког статуса води разговоре са Црном Гором, као и да би та лука могла да постане важна стратешка тачка за Србију
МИНИСТАР грађевине Велимир Илић потписао је данас Меморандум о сарадњи са компанијом GIDC - заједничком фирмом Владе Србије и компаније „Global Capital Advisors Management“ из Уједињених Арапских Емирата, која ће са 15 до 20 милиона евра финансирати израду пројектно-техничке докуметације за изградњу Коридора 11 од Пожеге до црногорске границе.
Заједничка компанија GIDC ће урадити и студију о изградњи те деонице аутопута Пожега - Бољаре и предложити модел јавно-приватног партнерства.
На питање новинара, Илић је након потписивања тог документа у Влади Србије рекао новинарима да су партнери из УАЕ заинтересовани и да концесионо граде ту деоницу Коридора 11, дугачку 107 километара, као и за изградњу тзв. Моравског коридора, од Појата до Прељине, који треба да повеже коридоре 10 и 11.
Министар је додао да ће сличан меморандум са компанијом GIDC бити потписан ускоро за Моравски коридор. Он је навео да је Министарство грађевине данас објавило тендер за избор консултанта, који ће направити предлог концесионог уговора за изградњу Коридора 11, од Београда до Обреновца, а та концесија ће бити поверена кинеским компанијама.
Говорећи о сарадњи са Арапима на Коридору 11, Илић је истакао да је деоница Пожега - Бољаре веома тешка за градњу и да је ранија процена показала да је за њу потребно око милијарду и по евра, али да ће тек по изради пројектне документације бити утврђен тачан износ.
Он је напоменуо да је министарство финансирало само израду генералног пројекта.
Деоница Коридора 11 до Црне Горе биће грађена преко Пештера и пролазиће на свега 16 километара од врха Голије. Циљ државе је да активира тај пасиван део Србије, који има велики потенцијал, истакао је министар.
Илић је казао да је у току израда студије за градњу деонице Коридора 11 према Зрењанину и румунској граници. Министар је нагласио да је ће Коридор 11 повезати Србију са Румунијом, Црном Гором и Италијом, али и да ће бити веза за Украјину и Русију.
Илић је истакао да је за Србију веома важна Лука Бар, око чијег власничког статуса води разговоре са Црном Гором, као и да би та лука могла да постане важна стратешка тачка за Србију.
Он је казао да је циљ да се Коридор 11 заврши за три и по године, као и да ће аутопут од Љига до Прељине, који граде Азербејџанци, бити завршен за нешто више од годину дана, а цео аутопут од Београда до Чачка за око две године.
Кинеским компанијама, које део од Љига од Обреновца већ граде кинеским кредитом, биће поверена и концесиона градња Коридора 11 од Прељине до Пожеге.
Илић је Меморандум потписао са директором привредног друштва за развој индустријских и инфраструктурних пројеката у Србији - GIDC Сашом Миловановићем.
Закључком Владе Србије усвојен је текст меморандума којим је прецизирано да ће компанија GIDC преузети финансирање инвестиционо-техничке документације којом би се утврдила просторна, еколошка, друштвена, финансијска и економска оправданост инвестиције за изградњу деонице аутопута на Коридору 11 Пожега-Бољаре, у дужини од 106,8 километара, рекао је Миловановић.
Он је казао да ће новац бити обезбеђен из фонда за инвестиције у Србији, а који ће се ширити у зависности од пројеката.
Министарство грађевине и компанија „Глобал капитал адвајзерс менаџмент“ потписали су у августу 2013. меморандум о сарадњи, а та компанија из УАЕ је најавила велике инвестиције у Србији.
Илић је тада рекао новинарима да је реч о улагањима компаније GCAM у пројекте као што су Карго центар Лађевци, станоградња, туризам, аутопутеви и агробизнис. Те инвестиције ће, како је објаснио, бити реализоване кроз за заједничко финансирање путем Фонда.
(Тањуг)