Кинези би да граде и пут Појате-Прељина и брзу пругу Београд-Будимпешта

ПРЕДСЕДНИК ПРИМИО ДЕЛЕГАЦИЈУ КОМПАНИЈЕ CRBC КОЈА ЗА ГОДИНУ ДАНА ТРЕБА ДА ЗАВРШИ МОСТ ЗЕМУН-БОРЧА

  • ФАКТИ: Томислав Николић признао да је до проблема са темпом радова дошло због српских партнера и обећао да се они „више никада неће бирати по политичкој линији“. Лепо, али би било добро да је истовремено открио и која је странка (или политичар) стајала иза подизвођача који је кочио Кинезе

         ПРЕДСЕДНИК Србије Томислав Николић састао се данас са делегацијом кинеске компаније CRBC, која га је известила да ће радови на мости Земун-Борча бити завршени у року и показала заинтересованост за градњу брзе пруге Београд-Будимпешта, као и аутопута Појате-Прељина.

         „Делегација компаније CRBC, која обавља највећи део радова на мосту Земун-Борча, известила је председника да је 70 одсто радова завршено и да је остало око годину дана да комплетан пројекат, заједно са приступним саобраћајницама буде завршен“, рекла је Тањугу саветница председника Станислава Пак Станковић.

         Она је подсетила да је било извесних проблема и најава да би рокови могли бити пробијени, али да су ти проблеми успешно превазиђени.

         Према њеним речима, Николић је пренео делегацији кинеске компаније да је упознат са чињеницом да је проблем настао заправо са српским партнером на изградњи моста, који је „практично био кочница у наставку радова“.

         „Ти проблеми су превазиђени тако што је више подизвођача уведено у посао - тако да ће и бити завршен у предвиђеном року“, рекла је Пак, додајући да се ради и на решењу проблема са експропријацијом земљишта.

         Пак је навела и да је Николић гарантовао кинеским и свим другим инвеститорима у Србију да се њихови српски партнери, односно српске компаније са којима ће заједно изводити радове, више никада неће бирати по политичкој линији, као што је раније био случај.

         „Бираће се најбољи партнер, који испуњава услове да може да обезбеди завршетак радова несметано у предвиђеном року.

         Неће бити више политичких притисака да инострани инвеститори бирају одређене компаније, политичарима блиске, или да се из било ког другог разлога, а не компаративне предности, бира партнер“, нагласила је Пак.

         Кинеска страна, како је пренела, заинтересована је да се укључи и у друге инфраструктурне пројекте, а међу њима и ауто-пут Појате-Прељина, као и изградњу брзе пруге Београд Будимпешта која је јуче најављена у Букурешту.

         „Постоји заинтересованост кинеске стране, будући да су већ радили железницу између Шангаја и Пекинга на око 350 км, тако да сматрају да су веома спремни да се укључе и у тај пројекат. Очекујемо да ће реализација и тих инфраструктурних пројеката кренути веома брзо са кинеским партнерима“, рекла је Пак.

         (Тањуг)

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари