Тадић хваљен, Николић куђен!

АНАЛИЗА ЗА КОГА СУ НАВИЈАЛИ ДОМАЋИ МЕДИЈИ

У ИЗБОРНОЈ КАМПАЊИ

  • Анализа Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) говори да је РТС 20 одсто више критиковао Николића од Тадића
  • Најкритичнији према Николићу био је дневни лист Блиц
  • Николић је био више критикован на скоро свим медијима

        Председнички кандидат Борис Тадић и коалиција „Избор за бољи живот“ чешће су у медијим у кампањи представљани позитивно у односу на Томислава Николића и СНС.

         Резултати мониторинга медија током другог круга избора у Србији коју је спровео Биро за друштвена истраживања (БИРОДИ) показују да су Томислав Николић и коалиција „Покренимо Србију“ представљани у информативно-позитивном светлу, мада је према Николићу било и критичких тонова.

         У истраживању се наводи се да су о Тадићу најпозитивније извештавале ТВ Војводина и Студио Б, а о Николићу лист Правда.

         Најкритичнији према Николићу био је дневни лист Блиц.

         Вођа тима аналитичара БИРОДИ-ја Зоран Гавриловић је истакао да за озбиљну анализу извештавања током кампање није довољно само утврдити колико је који кандидат добио времена или простора у неком медију, већ да је много важнији тон, односно да ли је неко представљен позитивно, негативно или неутрално.

         Он је навео пример РТС-а, где су листе које предводе ДС и СНС добиле приближно исто време, али је од времена посвећеног ДС-у позитивно било 92,7 %, док је СНС имала 73,7 % позитивног извештавања.

         Што се тиче председничких кандидата на РТС-у, Борис Тадић је имао 94,4 %, а Томислав Николић 85,7 % позитивног извештавања.

         Истраживањем су биле обухваћене телевизије РТС, РТВ, Пинк, Б92, Прва и Студио Б.

         Николић је, како је додао, био више критикован и на скоро свим осталим медијима.

         Гавриловић оценио је да се стиче утисак и да су се медији током изборне кампање повукли у страну и пустили политичаре да промовишу себе.

         Између два изборна круга ситуација се, како је рекао, донекле променила, па су се медији нешто више окренули извештавању својих новинара са лица места и другим сопственим изворима.

         У извештају се додаје и да Републичка радиодифузна агенција није на адекватан начин реаговала у случајевима кршења Општег обавезујућег упутства, нарочито кад је реч о гостовању председничких кандидата у забавним емисијама на ТВ Прва, чиме је, како се наводи, охрабрила наставак те успостављене праксе.

         БИРОДИ је мониторинг медија спровео у сарадњи са словачком организацијом МЕМО 98, а финансирао га је америчка невладина организација Национална задужбина за демократију. Квантитативна и квалитативна анализа спроведена је на узорку од петнаест медија, међу којима су телевизије, штампани и онлајн медији.

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари