СНС на јавним сервисима заузима 28 одсто простора, а на комерцијалним телевизијама 46 одсто
ВУЧИЋ СЕ У МИНУЛЕ ДВЕ НЕДЕЉЕ ПОЈАВИО НА 28 НАСЛОВНИХ СТРАНА, А ОВЕ - ВЕЋ НА 11
Дубравка Валић Недељковић
НА ЈАВНИМ сервисима Српска напредна странка (СНС) заузима 28 одсто простора, Социјалистичка партија Србије (СПС) 22 одсто, Демократска странка (ДС), као и Социјалдемократска странка (СДС) по 11 одсто, док све остале странке заједно заузимају 28 одсто, показују резултати грађанског надзора изборне кампање.
На комерцијалним телевизијама СНС заузима 46 одсто програма, СПС 10 одсто, ДС, Српска радикална странка (СРС), Демократска странка Србије (ДСС) и Нова Србија по пет, док остале странке заузимају 25 одсто медијског простора, казала је данас представница Новосадске новинарске школе Дубравка Валић Недељковић.
Она је на конференцији за новинаре оценила да странке воде пре свега негативну изборну кампању, ратују саопштењима и највише говоре о својим политичким противницима, као и да су најчешћи сукоби на релацији СРС-СНС, СНС-ДС, Покрет социјалиста-ДС, ДС-СНС и СПС-СНС који је почео у Сурдулици.
Валић Недељковић је казала да је кампања сиромашна, да нема предизборних спотова, да ће се спотови највероватније појавити у последњој недељи кампање и да се сада свакодневно појављују нови билборди.
„Прошле недеље било је 16 предизборних спотова, сада их има 20. Највише спотова има СНС четири спота, док остали имају један до два предизборна спота“ - казала је Валић Недељковић.
Представница CRTA Тамара Скроза, говорећи о анализи насловних страна дневних новина у предизборној кампањи, рекла је да се председник СНС Александар Вучић у последње две недеље појавио на 28 насловних страна, а ове недеље на 11. У претходне две недеље о Вучићу се 15 пута писало неутрално, 12 позитивно и у једном тексту са насловне стране у негативном контексту.
У протекле две недеље међу заступљенијима на насловним странама дневних новина био је председник СРС Војислав Шешељ. Он се за две недеље појавио на 18 насловних страна, а претходе недеље само на две. О Шешељу се девет пута писало неутрално, пет пута позитивно и четири негативно.
Међу медијски заступљеним лидерима је и председник СПС Ивица Дачић који је за две недеље био на 14 насловних страна, а претходне на 11. О њему се седам пута писало неутрално, пет негативно и два пута позитивно, а највише поводом сукоба социјалиста и напредњака у Сурдулици.
На насловним странама био је и функционер Демократске странке (ДС) Драган Шутановац, који се појавио на шест насловних страна, од којих се на пет о њему писало негативно и на једној неутрално.
Представница BIRN-а Тања Максић рекла је да је изборни блок у електронским медијима скраћен и да траје два до четири минута, али да се активности странака чешће убацују у неизборни део програма.
Бета