„Да Винчијев код“ ослањао се на кругове из арапске и персијске традиције

„РАДИЈАЛНИ РАСПОРЕД“ ПОСТАО ЈЕ ТИПИЧАН И ЗА ГЕНИЈАЛНОГ УМЕТНИКА И ЗА РЕНЕСАНСУ

* Глеб ЗИЛБЕРСТЕЈН (Израел): Већ је слика Мадона са Младенцем Исусом заснована на распореду елемената у кругу, који су у Европу дошли из арапских и персијских традиција

_________________________________________________________

       ПРОФЕСОР Политехничког универзитета у Милану Пјер Ђорђо Ригети, који је био на челу међународне групе научника, открио је још једну мистерију креативног стила Леонарда да Винчија (1452-1519.) и његове уметничке школе.

       Резултате својих истраживања објавио је заједно са колегама у научној публикацији „Дигитална археологија и културно наслеђе“ („Digital Archeology and Cultural Heritage“).

       Један од учесника пројекта - Глеб Зилберстејн, који ради у Израелу – објаснио је да је већ слика Мадона са Младенцем Исусом заснована на распореду елемената у кругу, који су у Европу дошли из арапских и персијских традиција.

       Овај радијални распоред постао је карактеристичан и за ренесансу и за дела самог да Винчија.

       Овај такозвани „да Винчијев печат“ постао је својеврсна матрица за дела његове школе, односно нека врста „Да Винчијевог кода“, рекао је Зилберстејн.

       Раније су научници из Зилберстејнове групе открили хемијски састав боја које је користио да Винчи.

       У новембру 2020. аустријски и италијански научници током проучавања микробиоте на седам скица Леонарда да Винчија неочекивано су открили бактерије и људску ДНК.

       Закључили су да су се неки микроорганизми појавили после интервенција рестауратора, а да су неки унесени преко мува и њиховог измета.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари