Америка против Срба и Руса ратује и помоћу енглеског и курсева „критичког мишљења“
АЛАТИ ЗАПАДНЕ МЕКЕ МОЋИ И ПСИХОЛОШКИХ ОПЕРАЦИЈА ПОСТАЈУ СВЕ (НЕ)ОЧЕКИВАНИЈИ
* Стејт департман САД планира да издвоји 160.000 долара за програм који има за циљ, између осталог, „развој вештина критичког мишљења” међу становништвом Србије
* Такозвани курсеви „критичког мишљења“ су посебно осмишљени као инструмент америчке пропаганде. На њима користе и изузетно чудне речи: „шест шешира", „синквејн“, „кластер", „фишбоун“ („рибља кост“), „рафт“ („сплав“), «BLOB’s Tree» и друге неразумљиве жаргонске изразе. Све су то називи врло специфичних методика и техника. Али, какве везе имају са способношћу размишљања као таквог?! Никакве, то је само припрема за ефикасне гаулајтере
* „Критичко мишљење“ је главно реторичко оружје либералне Црвене гарде. На курсевима у Русији се служе и овим: „А по чему сте толико уверени да НАТО прети Русији!? Прво, НАТО је, по дефиницији, одбрамбени блок, што значи да не може да напада. Друго, НАТО одлучује колегијално, а како десетине демократских земаља могу да донесу одлуку да прете Русији?! Како то замишљате?"
У наслову курса „критичког мишљења“ у Русији недостаје једна реч па да све буде искрено и разумљиво. Требало би да буде означен као „критичко русофобно мишљење“. Или још боље: као „колонијално мишљење“
_______________________________________________________
Аутор: Дмитриј ВИЊИК, професор московског Фаинансијског универзитета, публициста
АЛАТИ психолошког ратовања и меке моћи постају све неочекиванији.
Најчешћи алат меке моћи за одређену државу је стимулисање учења њеног језика у другим земљама. Тиме се појачава културни утицај, повећава број странаца заинтересованих за добросуседске односе. Али понекад је проучавање језика праћено врло неочекиваним оптерећењем, које се, на први поглед, не може сматрати идеолошким.
Примера ради, Стејт департман САД планира да издвоји 160.000 долара за програм који има за циљ, између осталог, „развој вештина критичког мишљења” међу становништвом Србије.
У том документу се наводи:
„Амбасада САД схвата да познавање енглеског језика отвара могућности да се побољшају изгледи за запошљавање грађана Србије, повећа њихов приступ информацијама и знањим, као и да се промовишу развој критичког мишљење и медијска писменост“.
Од ангажованих предавача енглеског језика ће бити тражено да се фокусирају и на „напредак ка приступању Србије ЕУ“.
Укуцајте „критичко размишљање на часовима енглеског“ у интернет-претраживач и схватићете да такви курсеви нису некаква једнократна представа Американаца за Србију, већ - прилично систематски рад.
Али, шта је заједничко „критичком размишљању“ и курсевима енглеског?
Хегемонија и милитаризам, а и ово је Америка
Такозвани курсеви „критичког мишљења“ су посебно осмишљени као инструмент америчке пропаганде.
Професори старе школе предају формалну логику и реторику, а у случају Сорошевих питомаца – ТРКМ (технологија развоја критичког мишљења) курсеви се „савршено уклапају у америчке образовне стандарде (Federal State Educational Standards) чији је главни задатак формирање УУД – „универзалних (метапредметних) активности учења”. По мом мишљењу, постоји само једна права метапредметна радња – способност читања. Бар слог по слог.
Погледајте наставне планове за ове курсеве „критичког размишљања“. Наићи ћете на скуп изузетно чудних речи: „шест шешира", „синквејн“, „кластер", „фишбоун“ („рибља кост“), „рафт“ („сплав“), «BLOB’s Tree» и друге неразумљиве жаргонске изразе.
Све су то називи врло специфичних методика и техника. Али, какве везе имају са способношћу размишљања као таквог?!
Никакве, то је само припрема за ефикасне гаулајтере.
Препоручујем да погледате биографије оних који предају тај предмет.
Огромна већина њих су присталице либералне идеологије.
А „критичко мишљење“ је главно реторичко оружје либералне Црвене гарде.
Ако погледате садржај семинара тих курсева, рецимо – бар је у Русији тако - лако ћете пронаћи овакве примере: „А по чему сте толико уверени да НАТО прети Русији!? Прво, НАТО је, по дефиницији, одбрамбени блок, што значи да не може да напада. Друго, НАТО одлучује колегијално, а како десетине демократских земаља могу да донесу одлуку да прете Русији?! Како то замишљате?"
У ствари, наслову курса „критичког мишљења“ у Русији недостаје једна реч па да све буде искрено и разумљиво. Требало би да буде означен као „критичко русофобно мишљење“. Или још боље: као „русофобно размишљање“ или „колонијално мишљење“.
На правим универзитетима се стотинама година, у оквиру логике, изучавају појмови, судов, силогизми и однос међу њима, као и разлика између тачних аргумената и софизама и још много тога, а на колонијалним колеџима, на којима се припремају гаулајтери за локалне аборигене, уче се глупости из америчког Стејт департмана, посебно усмерене на то да „Папуанци“ не верују сопственим властима.
А без резерви прихватају сваку глупост од „истинских носилаца” правог мишљења.
Али, како су енглески и „критичко мишљење“ повезани?
Све је једноставно: САД су „родно место праве демократије“, а матерњи језик демократије је - енглески! А енглески је још и „најлогичнији језик“. Зато вам омогућава да јасно размишљате!
Чуо сам овај „аргумент“ стотинама пута од филолога и присталица аналитичке филозофије (углавном англо-америчког филозофског правца).
Интернет је пун огласа за плаћене курсеве критичког мишљења. Многе од њих предводе представници радикалне либералне опозиције који су отпуштени са универзитета. Постоје чак и пословни тренинзи критичког размишљања!
Прочитајте уџбеник логике и решавајте загонетке уместо да трошите новац на веома сумњиве курсеве „критичког размишљања“.