Руска ратна авијација добила „летећи командни центар“
ПРЕ „ДУБОКЕ МОДЕРНИЗАЦИЈЕ“ БРОЈ ОВОГ ИЛ-22 БИО ЈЕ - „СССР-75898“
- Пилотска кабина добила радиоелектронску опрему за везу са системом за сателитску навигацију ГЛОНАСС (ГЛОбални НАвигациони Сателитски Систем)
- Основу апаратуре чини репетиторска станица која може да преноси и прима податке у дигиталном виду. Она је компатибилна с аутоматизованим системима за управљање трупама „Зарја“, „Метроном“ и „Созвездије-25“
РУСКО ратно ваздухопловство вратило је у свој састав летећи командни центар Ил-22, који представља модификацију путничког авиона Ил-18, објавио је московски дневни лист „Известија“.
Овај авион стајао је конзервиран на аеродрому Љевашово код Санкт Петербурга пуне 23 године и до јуна 2013. био једина летелица ратног ваздухопловства Русије која је имала совјетски број.
Пре „дубоке модернизације“ број Ил-22 био је „СССР-75898“.
После модернизације, Ил-22 је добио нову апаратуру и компјутере за официре.
У пилотској кабини је радиоелектронска опрема за везу са системом за сателитску навигацију ГЛОНАСС (ГЛОбални НАвигациони Сателитски Систем).
Основу апаратуре чини репетиторска станица која може да преноси и прима податке у дигиталном виду. Она је компатибилна с аутоматизованим системима за управљање трупама „Зарја“, „Метроном“ и „Созвездије-25“.
Након ремонта и модернизације, летећи командни центар добио је руски број RF-90786.
По речима извора у Руском ратном ваздухопловству, Ил-22 ће имати исту функцију као раније, а његове техничке карактеристике и стање омогућавају ефикасно коришћење.
Овај Ил-22 је произведен 1978. у фабрици „Знамја Труда“ у Москви; до 1990. користио се као летећи командни центар ратног ваздухопловства СССР.
Према речима представника конструкторског бироа „Иљушин“, специфично за Ил-22 је то што су сви делови конструкције спојени закованим спојевима, а не завареним. Захваљујући томе, на спојевима нема замора метала.
Овај модернизовани командни центар биће у употреби у руском ратном ваздухопловству још најмање 10-15 година.