Крак Јужног тока преко Србије има предност пред краком за Италију

Акционари Јужног тока се договорили о приоритетима

* Крак на југ Италије биће реализован после завршетка првог копненог крака преко Бугарске и Србије до Аустрије » - саопштио је генерални директор Eni Паоло Скарони

        РУСКИ Гаспром и италијански Eni су се договорили да прво граде северни копнени део гасовода Јужни ток до Аустрије, а затим јужни крак на југ Италије, саопштио је генерални директор Eni Паоло Скарони.

        Северни крак гасовода пролази преко Бугарске, Србије и Аустрије.

        «Ово се питање налази у компетенцији Гаспрома и транзитних земаља, а ми смо се договорили да крак на југ Италије буде реализован после завршетка првог копненог крака до Аустрије» - рекао је он.

        Напоменимо да се пројекат Јужни ток реализује с циљем диверсификације маршрута испорука природног гаса европским потрошачима. У трећем кварталу 2011. године завршен је сводни пројекат физибилити студије Јужног тока која укључује морски део пројекта и пролаз територијама земаља јужне и средње Европе.

        Турска је 28. децембра 2011. године дала Русији коначну дозволу за изградњу Јужног тока у својим територијалним водама и на тај начин отклонила последњу препреку у реализацији овог пројекта. Након тога Путин је 30. децембра дао налог Гаспрому да убрза почетак реализације пројекта Јужног тока и да са изградњом почне 2012. године, а не како је раније планирано 2013. године.

        Предвиђа се да ће морски део гасовода бити изграђен дном Црног мора од компресионе станице Рускаја на руској обали до обала Бугарске. Укупна дужина црноморског дела износи 900 километара, максимална дубина је више од два километра, пројектовани капацитет је 63 милијарде кубних метара. До копненог дела од Бугарске па надаље планиране су две могуће маршруте једна на северозапад, а друга на југозапад.

        Да би се гас транспортовао гасоводом Јужни ток претпоставља се проширење гасног транспортног система на територији Русије: изградња додатних 2446 км линија и 10 компресорских станица укупног капацитета 1473 МW.

        Овај пројекат је назван Јужни коридор и биће реализован у две етапе до децембра 2019. године.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари