Медведев `нацртао` КАКО ће Украјина нестати као држава
ПРЕДВИЂА ДА ЋЕ ЗАПАДНЕ ОБЛАСТИ УКРАЈИНЕ АНШЛУСОМ СЕБИ ПРИКЉУЧИТИ СУСЕДНЕ ЗЕМЉЕ
Пољско виђење "стиснуте Украјине"
* Рачуна и са могућношћу да извесна „ничија” украјинска територија остане стиснута између Русије и западних области које су доспеле под суверенитет низа европских земаља. Па да та стиснута територија објави да наставља државност бивше Украјине и намеру да свим средствима поврати изгубљене земље. Наравно, само о земље које су ушле у састав Русије. Рат би се потом наставио јер би та територија ушла у ЕУ и НАТО
* За Русију најпожељнији сценарио описао овако: „Западне области Украјине придружују се једном броју земаља ЕУ. Народ централних и неких других области – користећи чл. 1 Повеље УН - проглашава своје самоопредељење приступањем Руској Федерацији. Москва се са тим саглашава, а сукоб се завршава солидним гаранцијама да се дугорочно неће поновити“
__________________________________________________________
ЗАМЕНИК председника Савета безбедности РФ Дмитриј Медведев поново је оценио да ће Украјина нестати као држава и објаснио како се то може догодити.
„Недавно сам писао зашто ће Украјина нестати. Сада је време да се каже КАКО ће нестати и колики је ризик од ширења сукоба у Европи и свету.
Све ће зависити од тога којим путем ће ићи процес распада те умируће државе услед изгубљеног војног сукоба.
Два су пута.
Први је: кретање колосецима релативно споре ерозије украјинске државности са постепеним губитком преосталих елемената државног суверенитета.
Други: тренутно урушавање са истовременим уништењем свих сегмената државности.
После постепеног или убрзаног колапса вероватна су три сценарија:
1. Западни региони Украјине прелазе под контролу једног броја држава ЕУ са накнадним „аншлусом“ тих земаља од стране тих држава. Истовремено остаје извесна „ничија” украјинска територија, која је стиснута између Русије и земаља које су доспеле под суверенитет низа европских земаља.
Та стиснута територија објављује да наставља државност бивше Украјине, њен међународно-правни субјективитет и намеру да свим средствима поврати изгубљене земље. Наравно, радило би се само о земљама које су ушле у састав Русије.
Истовремено, та „нова Украјина“ одмах изјављује жељу да уђе у Европску унију и НАТО, што се и дешава на средњи рок.
Оружани сукоб се после кратког времена наставља, претварајући се у трајни, уз ризик да брзо прерасте у трећи светски рат.
2. Украјина нестаје након завршетка наше специјалне војне операције у процесу њене поделе између Русије и низа држава ЕУ. Влада Украјине се формира у егзилу у једној од европских земаља.
Конфликт се завршава разумним гаранцијама његовог необнављања у блиској будућности, али би остале терористичке активности украјинских нациста, који би били расејани на територији држава ЕУ које су добиле западноукрајинске земље.
Ризик наставка сукоба или његове ескалације у светски рат у овом случају се може сматрати умереним.
3. Све се дешава као у првом случају, али са супротним предзнаком. Западне области Украјине придружују се једном броју земаља ЕУ. Народ централних и неких других области – користећи чл. 1 Повеље УН - проглашава своје самоопредељење приступањем Руској Федерацији. Москва се са тим саглашава, а сукоб се завршава солидним гаранцијама да се дугорочно неће поновити.
Других опција једноставно нема.
Ово је јасно и онима на Западу којима је непријатно да то признају.
Русија би могла да буде привремено задовољна другом опцијом, али јој је потребна трећа.