Расколи у главним протестантским црквама Америке због геј-бракова

ПОВОДОМ ЛГБТ-ПАСТОРА ВРИ МЕЂУ МЕТОДИСТИМА, ЕВАНГЕЛИСТИМА И БАПТИСТИМА

* Спор се међу методистима води и око питања: могу ли хомосексуалци бити свештеници? Њихово руководство је за одлучивање припремило документ „Протокол о мирењу преко раздвајања“. Са тврдњом да је то само подела на „традиционалисте“ и „прогресисте, али су велики изгледи да ће у мају доћи до правог раскола

* Трансгендер М. Баркли (инсистира на таквом свом имену) после спора дугог 12 година успео је да буде рукоположен за методистичког ђакона. А прво је био девојка и у том статусу изучавао „феминистичку и квир-теологију“. Затим се прогласио за лезбејку и на крају за трансгендера и затражио да му се сви обраћају са „они“. Када је коначно постао ђакон – жена-епископ му се обратила са „они“

* Епископалној цркви припада Пит Бутиџич, који учествује у актуелној трци за номинацију Демократске партије за председника САД, већ подуже је `венчан` са мушкарцем којег `вуче са собом` на предизборне скупове

______________________________________________________________________

        ЈЕДНА од највећих и најутицајнијих америчких протестантских цркава – методистичка – налази се пред унутрашњим расколом.

        Тај раскол сада изгледа неизбежним и само је појачати тренд уништавања беле хришћанске већине која је створила Америку.

        Спор се води и око питања: могу ли хомосексуалци бити свештеници?

        Уједињена методистичка црква је трећа по броју верника верска конгрегација у САД. Са седам милиона верника у земљи и још толико изван САД.

        Засад све изгледа безазленије.

        Методисти све своје најважније одлуке доносе на конференцијама које одржавају једном годишње, уз учешће делегата из различитих земаља.

        Њихово руководство је за одлучивање припремило документ „Протокол о мирењу преко раздвајања“. Са тврдњом да је то само подела на „традиционалисте“ и „прогресисте“. Конференција треба да буде одржана у мају, али су велики изгледи да ће тада доћи до правог раскола.

        Око (не) укључивања хомосексуалаца и лезбејки међу свештенике, паралелно и око истополних бракова, међу методистима се споре већ деценијама.

        Методисти су међу најконзервативнијим америчким протестантима. Јер, неки други већ годинама имају свештенике-гејеве.

        Примера ради, Епископалној цркви припада Пит Бутиџич, који учествује у актуелној трци за номинацију Демократске партије за председника САД, већ подуже је `венчан` са мушкарцем којег `вуче са собом` на предизборне скупове.

        Сада ствари још стоје тако да пастор-методиста – ако венча истополни пар – потпада под забрану богослужења на годину дана. А ако то понови – више никада не може бити свештеник.

        Отвореним гејевима и лезбејкама затворени су путеви ка свим дужностима у тој цркви у којој свештеник мора бити или у традиционалном хетеросексуалном браку или се придржавати целибата.

        Пукотине су се ипак појавиле.

        Трансгендер М. Баркли (инсистира на таквом свом имену) после спора дугог 12 година успео је да буде рукоположен за ђакона.

        А прво је био девојка и у том статусу изучавао „феминистичку и квир-теологију“. Затим се прогласио за лезбејку и на крају за трансгендера и затражио да му се сви обраћају са „они“.

        Када је коначно постао ђакон – жена-епископ му се обратила са „они“.

        Седам година је са својом црквом `ратовао` и преподобни Френк Шефер.

        Он је 2007-ме венчао сопственог сина са – мушкарцем. Због тога је био истеран из цркве, али је – после више судских спорова – успео да се врати.

        „Прогресивни методисти“ чине све да буду „у тренду“.

        Током три протекле деценије на свакој годишњој методистичкој конференцији покретали су питање „једнаких права припадника ЛГБТ“. И, сваки пут је већина била против. Нарочито против геј-бракова.

        „Протокол о мирењу преко раздвајања“ фактички традиционалисте доводи у позицију обележених и кужних унутар своје цркве.

        План раздвајања предвиђа право оних који на „стари начин“ гледају на брак да се издвоје. Обећавају им 25 милиона долара да лакше стартују као посебна групација, али без права да претендују на било какву имовину методистичке цркве.

        Ово би значило да бренд Обједињена методистичка црква остаје присталицама геј-бракова, а да ће они који им се противе морати „на улицу“.

        Све ће се разрешити у мају.

        Под још већим притиском „прогресивне јавности“ су, међутим, амерички евангелисти.

        Старији евангелисти на брак још гледају као на савез мупшкарца и жене, али њихова деца и унуци немају ништа против геј-бракова.

        Зато међу евангелистима и баптистима ври као и међу методистима, па многи процењују да је и међу њима раскол неизбежан.

        Традиционалисти ће, како ствари стоје, завршити у својим гетима и постепено постајати презрена и прогоњена мањина. А они који су за геј-бракове и „феминистичју теологију“ биће све даље од хришћанства...

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари