Дански научници на Гренланду нашли кратер који има 31 километар у пречнику

НАЈВЕЋИ ЈЕ НА СВЕТУ, НАЛАЗИ СЕ ЦЕО КИЛОМЕТАР ИСПОД ПОЗНАТОГ ЛЕДНИКА ГАЈАВАТА

* Прве геохемијске анализе узорака са обода кратера показале су да је настао услед удара у Гренланд железног астероида пречника једног километра

____________________________________________________________________________

НАУЧНИЦИ су у леду Гренланда открили највећи метеоритни кратер на Земљи.

Пречник му је 31 километар!

Откриће припада тиму научника из данског Државног природњачко-историјског музеја чије је седише у Копенхагену.

Кратер је `откопан` јер се налази цео километар ипод леденог покрова Гренланда. Испод познатог ледника Гајавата.

У потрази за кратером Данци су користили сателитске снимке NASA и податке добијене радарским истраживањем терена.

Прве геохемијске анализе узорака са обода кратера показале су да је настао услед удара у Гренланд железног астероида пречника једног километра.

Дански научници процењују да је удар астероида који је направио кратер један од 25 најјачих који су задесили нашу планету у целој њеној историји.

Старост кратера се још утврђује, али прве анализе упућују на закључак да је до удара дошло у време плеистоцена, а та епоха је почела 2,5 милиона година, а завршила се пре 12.000 година.