У „појасу живота“ откривена прва планета налик на Земљу

УСПЕХ АМЕРИЧКИХ АСТРОНОМА

НА ЧЕЛУ СА ДАГЛАСОМ ХАЏИНСОМ

• Планета Кеплер-22б на таквом је растојању од своје матичне звезде на на њој могу постојати и вода и живи организми
  • Радијус новооткривене планете, која је од наше удаљена око 600 светлосних година, приближно је 2,4 пута већи од радијуса Земље а око своје звезде се окрене (пуни круг) за 290 дана

ГРУПА  америчких астронома на челу са Дагласом Хаџинсом саопштила је да је у „појасу живота“ открила прву планету која је веома налик на нашу Земљу. Планету која је на таквом растојању од своје матичне звезде на на њој могу постојати и вода и живи организми.

Хаџинс и његови сарадници саопштили су да су откриће направили помоћу космичког  телескопа „Кеплер“ којим су већ идентификовали око 1000 планета-кандидата. А међу њима – 54 на којима би могло да буде живота и десет које су упоредиве са величином Земље.

Иначе, планету која је „веома налик“ назвали су Кеплер-22б. Она је најмања међу планетама-кандидатима, налази се у средини „појаса живота“ и окреће се око звезде која је слична нашем Сунцу.

Радијус Кеплера-22б, који је од наше планете удаље око 600 светлосних година, приближно је 2,4 пута већи од радијуса Земље и око своје звезде се окрене (пуни круг) за 290 дана.

Стручњаци НАСА признали су да још не могу да утврде да ли је Кеплер-22б гасовита или „тврда планета“.

Њено Сунце је нешто масње од нашег и унеколико хладније.