Стручњаци NASA нису успели да космичком телескопу „Кеплер“ поврате све функције

ДОСАД ЈЕ ОТКРИО ВИШЕ ОД 3.000 ЕКЗОПЛАНЕТА НА КОЈИМА БИ МОГЛИ ПОСТОЈАТИ УСЛОВИ МАКАР ЗА НЕКУ ФОРМУ ЖИВОТА

„Кеплер“

СТРУЧЊАЦИ америчке свемирске агенције NASA одустали су од даљих покушаја да у пуној мери поврате све функције космичког телескопа „Кеплер“.

Иако више никада неће бити оно што је био, NASA - како је званично објавила - разматра различите варијанте и могућности да овај телескоп и даље користи за изучавање галаксија.

Пре 13 месеци прво су се појавили проблеми са једним од „Кеплерових“ жироскопа, потом и са другим, а то су устројства која омогућују оријентацију телескопа у простору.

То је био разлог да се цео телескоп уведе у „безбедни режим функционисања“.

„Кеплер“ има четири жироскопа, а три су довољна (и потребна) за његово нормално функционисање.

Овај космички телескоп коштао је 600 милиона долара. У свемиру је од марта 2009. године. У новембру прошле године његов рок трајања био је продужен за још четири године.

„Кеплер“ је у стању да открива планете величине наше Земље на удаљеностима од њихових планета које се сматрају подесним за постојање живота.

„Кеплер“ је досад открио више од 3.000 екзопланета на којима би могли постојати услови макар за неку форму живота.