„Прислушкивање космоса” ради потраге за ванземаљским разумом већ доноси прве резултате

РЕГИСТРОВАНО 15 НОВИХ СИГНАЛА КОЈИ СУ СТИГЛИ ИЗ ДАЛЕКЕ ПАТУЉАСТЕ ГАЛАКСИЈЕ

Грин Бенк телескоп, један од радио телескопа које користи пројекат Breakthrough Listen

* Сарадник Истраживачког центра Калифорнијског универзитета у Берклију Вишал ГАЏАР: „Засад уопште не знамо откуда ти сигнали долазе. Регистровали смо 30 сигнала у Васељени, а само један од њих се понавља. Што се тим сигналима више бавимо – то више чудних ствари откривамо“

* Циљ пројекта је лансирање космичког наноапарата са „светлосним једром“ према нама најближем звезданом систему Алфа Кентаури

ГРУПА научника који раде на пројекту Breakthrough Listen, односно трагају за ванземаљским разумом, успела је да региструје 15 нових загонетних радиосигнала који су стигли из патуљасте галаксије која је од нас удаљена три милијарде светлосних година.

Ово је објавио The Daily Telegraph, наводећи да дужина такозваних брзих запљускивања није била већа од неколико милисекунди.

Порекло тих сигнала није поуздано утврђено. Сматра се да могу бити и плод импулса које прави окретање неутронских звезда са моћним магнетним пољем, али и шум мотора космичких апарата ванземаљских цивилизација.

Сви који се баве овим сигналима слажу се само у једном: да су ти сигнали напустили своју галаксију отприлике у време када се живот на нашој земљи тек зачињао.

Сарадник Истраживачког центра Калифорнијског универзитета у Берклију Вишал Гаџар је у име колега признао:

„Засад уопште не знамо откуда ти сигнали долазе. Регистровали смо 30 сигнала у Васељени, а само један од њих се понавља. Лично сматрам да не долазе од разумних цивилизација. Ми још увек имамо много више питања него одговора“.

Гаџар је чак навео: „Што се тим сигналима више бавимо – то више чудних ствари откривамо“.

Пројекат Breakthrough Listen располаже буџетом од 100 милиона долара. Његови иницијатори су руски бизнисмен Јуриј Миљнер и британски физичар-теоретичар Стивен Хокинг.

Њихов „лов“ на ванземаљски разум започео је у јануару 2016-те. А у њега су укључени најмоћнији радиотелескопи на Земљи који су повезани у интегрисани моћни компјутерски систем.

„Прислушкивање космоса“ највише је фокусирано на нашу галаксију Млечни пут и галаксије око њега.

Миљнер и Хокинг су у априлу прошле године објавили да је циљ пројекта лансирање космичког наноапарата са „светлосним једром“ према нама најближем звезданом систему Алфа Кентаури.

Такви наноапарати коштали би колико бољи мобилни телефон, а њихово лансирање – по неколико стотина хиљада долара.

То би омогућило да се направе и лансирају стотине таквих космчких апарата које би покретала Сунчева светлост.