„Кеплер” открио 715 нових планета које се врте око 305 звезда

ЧЕТИРИ СУ ВЕЋЕ ОД НАШЕ ЗЕМЉЕ, АЛИ НЕ ВИШЕ ОД 2,5 ПУТА

АМЕРИЧКИ астрономи који раде са космичким телескопом „Кеплер” објавили су да су открили 715 нових планета које које се окрећу око 305 звезда.

„Четири од њих су веће од Земље, али не више од 2,5 пута и окрећу се око освојих звезда” – каже се у извештају NASA.

Астрономи дату зону дефинишу као условну област у којој топлотни утицај звезда омогућује да се на површини планетеа вода одржи у течном стању.

Претпоставља се да је на таквим космичким објектима потенцијално могућ живот сличан Земљи.

„Једна од планета у овој зони назива се Kepler-296f и окреће се око звезде која је два пута мања од нашег Сунца. Сама планета је од Земље већа два пута, али научници за сада не могу тачно да утврде да ли је она пуна гаса или је покривена дубоким океаном” – истиче се у извештају.

Телескоп „Кеплер”, назван у част астронома Јохана Кеплера, изведен је на орбиту у марту 2009. године, а у мају 2013. због кварова прешао је на „режим безбедности”.

Планете су откривене захваљујући праћењу периодичне промене јачине светлости звезде што указује да се око ње окреће неки објекат.

Укупно је забележено око 3,6 хиљада случајева који указују на могуће постојање егзопланета.

Почетком 2014. Године било је потврћено да је 961 пут апарат забележио пролазак планета око звезда.

Добијени подаци са „Кеплера” се обрађују и дан данас.