ЦРТА: Власт пред БГ-изборе безмало четири пута присутнија у медијима од опозиције
ФУНКЦИОНЕРИ СЕ НАЈАВЉУЈУ КАО РЕПУБЛИЧКИ ИЛИ ГРАДСКИ ИАКО У ИМЕ СТРАНАКА ДАЈУ ИЗБОРНА ОБЕЋАЊА
- Студио Б и Београдска хроника РТС-а имају „пристрасно-навијачки тон“ и то највише за Синишу Малог и Горана Весића, док је међу штампаним медијима тога било највише у Вечерњим новостима и Куриру
ЦЕНТАР за истраживање, транспарентност и одговорност (ЦРТА) представио је данас своје истраживање о кампањи за београдске изборе, који показују да су представници власти заступљени скоро четири пута више у медијима у Србији, него представници опозиције.
Истраживање је рађено у периоду од 2. октобра 2017. године до 15. јануара 2018. године, а показало је да је кампања за изборе почела још на јесен прошле године, а не од дана расписивања избора.
У анализи, која је трајала два и по месеца, били су обухваћне телевизије РТС, Прва, N1, Студио Б и Пинк, портали Блиц, Курир, Б92 нет, и дневне новине Блиц, Вечерње новости, Курир, Информер и Политика.
Чланица Управног одбора ЦРТА Тамара Скроза казала је да су од представника власти у медијима највише били заступљени градоначелник Београда Синиша Мали и градски менаџер Горан Весић, док су појединачни актери из опозиције били неупоредиво мање присутни.
Скроза је оценила да медији о представницима власти извештавају у „пристрасно-навијачком тону“, што значи да „навијају за њих“, док се о опозицији извештава у „неутралном тону“.
Она је казала да су Студио Б и Београдска хроника РТС-а имале „пристрасно-навијачки тон“ и то највише за Синишу Малог и за Горана Весића, док је међу штампаним медијима тога било највише у Вечерњим новостима и Куриру.
Додала је да су Српска напредна странка, Весић, Александар Вучић, републички функционери и Мали предњачили у негативним порукама и вербалним нападима на Драгана Ђиласа, а затим на Александра Шапића, док је опозиција највише нападала градске функционере.
Према њеним речима, истраживање је показало да су у 55 одсто наступа јавни функционери најављени као градски или републички, иако су причали о својој странци, давали изборна обећања, или нападали противкандидате, што показује да је у медијима у Србији веома заступљена „функционерска кампања“.
„То не сме да се ради, не смеју се давати изборна обећања, или нападати противкандидати када се говори у својству републичког функционера. Медији морају да назначе у ком својству причају њихови саговорници“, рекла је она.
Програмски директор ЦРТА Раша Недељков казао је да велики број порука у медијима показује да се за београдске изборе води негативна кампања и да постоји велика неравноправност, а највише на телевизији, где су припадници власти неупоредиво више представљени од припадника опозиције.
Бета