БИРОДИ: Изборну кампању је обележила Вучићева свеприсутност
БИО ЗНАТНО ПРИСУТНИЈИ У УЛОЗИ ПРЕМИЈЕРА НЕГО ЛИДЕРА СРПСКЕ НАПРЕДНЕ СТРАНКЕ
- Душан ПАВЛИЦА: Поједини медији су се постарали и у стварању антагонисте, односно кључног непријатеља, што је био Бојан Пајтић, лидер Демократске странке, кога је Пинк, „често узимао као мету“
МЕДИЈСКУ слику током предизборне кампање за априлске изборе у Србији одликовала је свеприсутност Александра Вучића и то знатно више у улози премијера, него председника владајуће странке, резултати су данас представљеног медијског мониторинга који је спровео Биро за друштвена истраживања (БИРОДИ).
Душан Павлица из БИРОДИ-ја рекао је на конференцији за новинаре да је дневно на телевизијама са националном фреквенцијама у централним информативним емисијама Вучић у просеку био 17 минута.
Како је навео, поједини медији су се постарали и у стварању антагонисте, односно кључног непријатеља, што је био Бојан Пајтић, лидер Демократске странке, кога је Пинк, „често узимао као мету“.
Он је рекао да је мониторинг показао висок ниво персонализације током кампање, односно да су изборни процеси посматрани искључиво преко челника странака, чија је улога била пресудна, и то не само код владајуће партије, већ и осталих, што је, по његовој оцени, лоше за демократске процесе.
Павлица је истакао да је на основу медијске слике, било тешко разлучити шта је то већина изборних листа нудила, и навео да се стварала паралелна медијска слика стварности, јер се медији нису бавили проблемима у друштву.
По његовим речима, посматране телевизије су опет пропустиле прилику да преиспитају идеолошку утемељеност странака, а медији су имали некритички и пасиван однос према политичким актерима и друштвеним процесима.
На конференцији је речено да су локалним медијима највише били заступљени општински и градски челници, а теме су биле најчешће поправке улица и други комунални радови.
Зоран Гавриловић из БИРОДИ-ја рекао је да су у оквиру истраживања спровели и анкету телефонску на узорку од 1.000 грађана, која је показала да су грађани од медија током предизборне кампање очекивали да им сервирају за која треба да гласају.
„Очекивали су пропаганду и промоцију странка за које треба да гласају“, рекао је Гавриловић.
Извори информисања током кампање грађанима су били првенствено телевизије, затим социјалне мреже, тек потом дневне новине и то углавном таблоидне.
Гавриловић је током конференције негодовао због тога што РЕМ није још објавио резултат свог медијског мониторинга предизборне кампање.
БИРОДИ је медијским мониторингом обухватио централне информативне емисије телевизијских станица са националном фреквенцијом РТС1, ТВ Пинк, ТВ Б92, ТВ Прва и Хаппy ТВ, као и локалне телевизије КЦН1, ТВ Ниш, Belle Ammie и ТВ Зона из Ниша и ТВ Крагујевац и ТВ К9 из Крагујевца.
Бета