МАЛИ: Србија може раскинути уговор ако Алабар у наредних 20 година не изгради половину објеката
ТВРДИ ДА СРБИЈА У „БЕОГРАДУ НА ВОДИ” ИМА 32 ОДСТО ВЛАСНИШТВА И ДА ЋЕ ИМАТИ И ТОЛИКИ ПРОФИТ
ГРАДОНАЧЕЛНИК Београда Синиша Мали изјавио је да према одредбама уговора о реализацији пројекта Београд на води, Србија са 32 одсто власништва има право и на 32 одсто профита оствареног продајом стамбено-пословног простора у оквиру тог пројекта.
„Направили смо изузетно добар уговор који представља велики корак ка остварењу вишедеценијског сна изласка Београда на Саву. На основу 32 одсто власништва, колико припада Србији над пројектом Београд на води, имаћемо и 32 одсто профита од продаје стамбено-пословног простора” казао је Мали гостујући на телевизији Б92.
Према његовим речима, земљиште на коме ће бити реализован пројекат Београд на води, није продато инвеститору из УАЕ већ му је дато под закуп на период од 99 година, уз право Владе Србије да раскине уговор уколико инвеститор не изгради бар 50 одсто планираних објеката у наредних 20 година, што износи око милион квадрата.
„Основа уговора је таква да ми, град и Република, дајемо земљиште, а да паре даје инвеститор”, рекао је градоначелник, додавши да је 300 милиона евра, колико ће обезбедити компанија „Игл хилс”, довољно да се заврши првих 300.000 квадрата стамбено-пословног простора у наредне четири године.
„Из профита који будемо остварили продајом тих квадрата, планирамо да креирамо нови пул капитала и да инвестирамо даље. Ако се то не обезбеди, инвеститор се обавезао се да ће нам дати зајам ако буде потребно”, казао је Мали прецизирајући да трошкови завршетка Прокопа и измештања Главне железничке станице износе око 90 милиона евра.
Градоначелник је додао да ће процес експропријације земљишта за први део реализације пројекта трајати још неколико месеци а да ће радови на првој фази, која подразумева изградњу две стамбене куле, тржног центра, велике куле Београд и хотела, почети на лето.
Упитан како коментарише протест испред зграде Геозавода у којој је потписан уговор о реализацији пројекта Београд на води, Мали је казао да су Влада Србије и град Београд отворени за сваку конструктивну критику а да су трамваји који су стајали испред учесника протеста, „били ту зато што су грађани били на том месту”.
(Бета)