„ШПИГЛ”: БМW подмитио Меркелову са 690.000 евра

НЕПРИЈАТНОСТИ ЗА НЕМАЧКУ КАНЦЕЛАРКУ КОЈА САМО ШТО ЈЕ СЕБИ  И СВОЈОЈ ПАРТИЈИ ОБЕЗБЕДИЛА НОВЕ ЧЕТИРИ ГОДИНЕ ВЛАДАВИНЕ

  • Породица Квант/Клатен, која поседује 46,7 осто компаније из Минхена, јесте вишегодишњи донатор ЦДУ, али се последња уплата поклопила са муњевитом интервенцијом Берлина која је довела до одгађања примене нових ограничења емисије угљен диоксида за произвођаче аутомобила у Европској унији
  • Клаус Ернст из опозиционе Леве партије: „Ово је најочигледнији пример купљеног политичког одлучивања на дужи рок. БМW има Меркел у шаци. Нико то још није урадио тако отворено.”
  • „Шпигл” тврди да је Берлин подршку британске владе обезбедио нагодбом: ако нам помогнете око аутомобила - направићемо уступке око планова за банкарску унију (коју премијер Дејвид Камерон види као напад на лондонски Сити)

         САМО неколико недеља након избора, Хришћанско демократски савез (ЦДУ) Ангеле Меркел је добио велику донацију већинског власника БМW-а.

         У томе не би било ништа чудно да се исплата није поклопила са одлуком владе да помогне произвођачима аутомобила.

         Породица Квант/Клатен, која поседује 46,7 осто компаније из Минхена, традиционало је један од највернијих донатора канцеларкине странке. Породица је 9. октобра пребацила 690 хиљада евра на рачун ЦДУ, према административном телу парламента које је на свом сајту објавило податке о уплати. Међутим, овога пута се то поклопило са муњевитом интервенцијом Берлина да заустави нова ограничења емисије угљен диоксида за произвођаче аутомобила у Европској унији, објавио је „Шпигл”.

         Министри ЕУ за животну средину су се у понедељак повиновали захтевима Немачке да одустану од договора о ограничавању емисије ЦО2 из аутомобила. Аргументи Берлина су били да ће ограничења коштати Немачку радних места и погодити њену аутомобилску индустрију.

         „Шпигл” пише да су се министри из 28 чланица, након вишемесечног снажног лобирања из Немачке, договорили да поново отворе споразум закључен у јуну. Немачки произвођачи Дајмлер и БМW производе снажније аутомобиле који троше више горива него они које производе компаније попут италијанског ФИАТ-а. То значи, наводи немачки лист мишљење аналитичара, да би било теже применити предложено ограничење на емисију ЦО2 од 95 грама по километру за све нове аутомобиле од 2020.

         Странка Меркелове тврди да не постоји веза између донације и притиска владе на друге европске чланице да одгоде примену договора о емисији.

         „Породица Квант годинама подржава ЦДУ приватним донацијама, независно од тога да ли је ЦДУ била у влади или у опозицији,” навела је странка у саопштењу.

          Немачка жели да ограничења ступе на снагу од 2024, што би, према процени еколошке организације „Дојче Умвелтилфе” довело до додатних емисија ЦО2 од 310 милиона метричких тона.

         Клаус Ернст из опозиционе Леве партије, рекао је да је то „најочигледнији пример купљеног политичког одлучивања на дужи рок. БМW има Меркел у шаци. Нико то још није урадио тако отворено.”

         Борци за заштиту животне средине кажу да Немачка одбацује шансу да учини европске аутомобиле енергетски ефикаснијим и да смањи зависност блока од увоза нафте.

         Интервенција Меркелове у име аутоиндустрије наљутила је чак и неке њене партнере у ЕУ, који од јуна гледају како њена влада снажно лобира за поништење договора о 95 грама.

         „Шпигл” наводи да је Немачка прво застрашила мале државе попут Мађарске, Португала и Словачке да подрже њен став. Немачке аутомобилске компаније управљају фабрикама у тим државама.

         Лист даље открива како је Немачка почела да „обрађује” велике чланице ЕУ. На самиту ЕУ у јуну, дипломате су приметиле да Немачка није имала примедбу на то да се не смањује сума која се Британији враћа из европског буџета у спору око новог метода рачунања тог износа.

         Министри финансија ЕУ су се договорили да Европској централној банци дају широка надзорна овлашћења у еврозони, при чему је Британија пристала да процес надзора банака еврозоне почне од краја следеће године након што је добила гаранције у вези са њеном контролом над лондонским Ситијем, највећим европским финансијким центром.

         Попуштање Лондона иде у прилог наводима које је објавио „Шпигл”: да је Берлин понудио британској влади следећи договор: ако нам помогнете око аутомобила, направићемо уступке око планова за банкарску унију, које премијер Дејвид Камерон види као напад на лондонски Сити.

         Што се тиче Француза, првобитно нису имали примедбе на нова ограничења јер већ производе мања возила са мањом емисијом штетних гасова од луксузних немачких лимузина. Међутим, криза европске аутомобилске индустрије је тако снажно погодила Француску да је и она желела да се одгоди увођење нових ограничења.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари