Први воз са кинеском робом кренуо из Пекинга Транссибирском железницом за Лондон

ТРАМП ЋЕ ЗАОШТРИТИ ОДНОСЕ СА КИНОМ, А ТО ЋЕ УГРОЗИТИ И „ПОМОРСКИ ПУТ СВИЛЕ“

  • Вратио сам се пре неки дан из Кине, где сам видео оно што сам и претпостављао да ћу видети. Кинеско друштво с поделило у два табора. Представници једног су убеђени да ће вечно трајати кинеско пријатељство са Сједињеним Државама у оквирима либералних вредности и да ће исти век имати и кинески извоз у САД
  • Представници друго су ближе Си Ђинпингу и схватају да ће се све то прилично брзо завршити. А први воз из Кине преко Транссиба за Лондон зато је веома индикативан догађај. Потврђује да су кренули и да су већ видљиви алтернативни економски и политички процеси

Пише: Михаил ХАЗИН

        ПРЕ неколико дана је Bloomberg објавио је је из Кине за Лондон кренуо први теретни воз (са робом) и да се креће Транссибирском железницом Русије.

        Чак и руски медији су „преспавали“ ову новост. Извештавали су о мразевима, поплавама у Тајланду и терористичком акту у Израелу - игноришући овај важан економски догађај.

        Вратио сам се пре неки дан из Кине, где сам видео оно што сам и претпостављао да ћу видети.

        Кинеско друштво с поделило у два табора.          

        Представници једног су убеђени да ће вечно трајати кинеско пријатељство са Сједињеним Државама у оквирима либералних вредности и да ће исти век имати и кинески извоз у САД.

        Представници друго су ближе Си Ђинпингу и схватају да ће се све то прилично брзо завршити.

        У Русији за економску политику одговара група људи која је по погледима блиска кинеским либералима и комсомолцима.

 

        Та група улаже титанске напоре да нивелише процесе који су у току у светској економији и политици.

        А то су процеси који су већ довели до Brexit-а у Великој Британији и до Трампове победе у САД, а у блиској будућности ће довести до победе Марин Ле Пен у Француској и до пораза Ангеле Меркел у Немачкој.

        Концепт „Поморског пута свиле“ сасвим се уклапао либерални транспортни модел, али је проблем у томе што Baltic Dry - а то је главни економски индекс - показује да је поморска трговина на свом историјском минимуму.

        Нема сумње да ће Трамп, који је већ најавио заоштравање односа са Кином, имати озбиљне могућности „Поморски пут свиле“ блокира на местима која Сједињене државе контролишу. Исто може урадити и Египат који контролише Суецки канал.

        „Поморски пут свиле“, који је форсирала екипа либералних кинеских комсомолаца, пролази јужно од Русије и практично је не дотиче.

        Зато је први воз који је из Кине кренуо преко Транссиба за Лондон веома индикативан догађај: потврђује да су кренули и да су већ видљиви алтернативни економски и политички процеси.

        Наравно, актуелна влада Русије им ће се супротстављати, али сам уверен да ће та тенденција и у Русији само даље јачати...

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари

Adios Amigos's picture
Adios Amigos 14:42 11.01.2017.

  • +4
Voting is closed.

Kina se migolji ali ako im Amerika otkaze poslove a to je Trampov glavni cilj, bice u gadnom sosu.

Baja's picture
Baja 15:28 11.01.2017.

  • +27
Voting is closed.

Bilo bi korisno da se nađe informacija koliko košta prevoz te količine robe morem a koliko železnicom...
Dobra vest i mislim da se veoma isplati Kinezima da voze preko Sibira železnicom,dobro i za rusku železnicu,dobro i za kupce u Londonu,dobro za sve...
E to ti je pozitivna strana globalizma Amigose,samo ti to ne razumeš i sam sebe pobijaš po cenu da ispadneš smešan...

дулебг's picture
дулебг 19:09 11.01.2017.

  • +20
Voting is closed.

Морски превоз подразумева још 2 претовара, што све не може моментално. Ако морски траје 45 дана, а копнени 10 - онда имамо 35 дана камате на заробљен капитал, а у модним детаљима и ризик кашњења. Мислим да је коначно решење: превоз скупљих роба супер-брзим железницама.

pravi pera's picture
pravi pera 16:03 11.01.2017.

  • +18
Voting is closed.

Pa bas za London! Znaci nisu lukavi Englezi bez razloga gostili Si Djinpinga 3 dana, pa zvanicna vecera sa kraljicom + sve najvise drzavne pocasti + clanstvo u banci za razvoj + bregzit. Zna mis gde je najbolji sir. Pretpostavljam da su Kinezi dobro izracunali koliko vremena ce trajati put, jer ne bi bilo uputno da stignu do poljske granice pre 21. januara :-)

Додај коментар