„Мерцедесов“ камион будућности: има аутопилот, а паркира се - чим „менаџер“ заспи

ВОЗАЧ МОЖЕ ДА СЕ ТОКОМ ВОЖЊЕ РЕЛАКСИРА, ДА ЧИТА НОВИНЕ

ИЛИ ДА УГОВАРА УТОВАР И ИСТОВАР РОБЕ

  • Користећи бројне радаре, камере, сензоре и интернет, камион добија информације и о наиласку возила за помоћ на путу, обавештења о гужвама у саобраћају, и чак се сам склања када се полицијско или амбулантно возило које покушава да се пробије до места незгоде пробија отпозади
  • Камион може да маневрише унутар саобраћајне траке и да осигура безбедно напредовање. Међутим, престројавање у случају претицања возач мора сам да одради
  • Ако је интервенција неопходна, а возач је не изврши, камион ће се зауставити у зауставној траци

        ЗА ДЕСЕТ година камиони ће моћи самостално да возе европским аутопутевима!

        Ово је визија Мерцедесовог сектора за комерцијална возила, а да се не ради о илузији и празној причи, произвођач из Штутгарта нам је доказао на догађају који је назвао „Обликовање будућности” (Shaping the Future) у Магдебургу.

        У кабини камиона названог „Mercedes-Benz Future Truck 2025“ био је човек који према Мерцедесовом плану није возач, већ „менаџер транспорта“. На тај начин би се повећала ефикасност транспорта, гужве у саобраћају би биле мање, а уштедело би се и на гориву.

        При брзини од 80 km/h приказане су реалне ситуације у саобраћају.

        Како се „камион будућности” сналази у саобраћају, компанија је показала у реалним условима на деоници аутопута А14 која још није отворена за јавни саобраћај. Оно што смо видели са трибина монтираних поред деонице аутопута на којој је демонстрирана вожња - заиста је фасцинантно.

        Камион је био спреман на све ситуације у вожњи. Напомињемо да је аутономна вожња могућа једино на аутопуту, и захтева јасно означену хоризонталну сигнализацију.

        Користећи бројне радаре, камере, сензоре и интернет, камион добија информације и о наиласку возила за помоћ на путу, обавештења о гужвама у саобраћају, и чак се сам склања када се полицијско или амбулантно возило које покушава да се пробије до места незгоде пробија отпозади.

        Камион може да маневрише унутар саобраћајне траке и да осигура безбедно напредовање. Међутим, престројавање у случају претицања возач мора сам да одради.

        Да би уверио светску јавност у оправданост ове технологије, Мерцедес је у Магдебург довео медије са свих страна света, али и представнике Европске комисије задужене за саобраћај, а подршку су му дали представници немачке владе и покрајине Саксонија.

        „Технологија коју је данас приказао Дајмлер отвара нове могућности у области саобраћаја. Да би она била одобрена од стране Европске комисије, потребно је да добијемо опште одобравање јавности, али и сагласност свих земаља чланица ЕУ”, казао је представник Европске комисије.

        У Дајмлеру истичу да разлога за увођење аутономне вожње има много: путеви ће из дана у дан да буду све претрпанији, превозници ће да се боре са све вишим трошковима, ценама горива и путаринама, а камиони ће да буду све скупљи.

        Истовремено, они кажу да би овакав сценарио популаризовао посао возача, јер и то представља проблем пошто у овом тренутку нема довољно камионџија, који су обесхрабрени смањеним примањима, удаљеношћу од породице и ниским професионалним имиџом.

        Оно што је неопходно да би ова технологија могли да буде комерцијализована су законски оквири који би дозволили употребу возила која собом аутономно управљају.

        Судећи по ономе што смо видели у Магдебургу, Мерцедес је на правом путу да убеди јавност и политичаре у исправност и остваривост своје идеје.

        При брзини од 80 km/h приказане су нам реалне ситуације у саобраћају. Возач је седио на свом месту, али је његово седиште било закренуто за 45 степени према средини кабине, док је камион возио сам.

        Човек се за то време бавио организацијом истовара и планирао руту помоћу таблет рачунара. Једино што му није дозвољено је да заспи, пошто у сваком тренутку мора да буде спреман да преузме команде.

        Ако је интервенција неопходна, а возач је не изврши, камион ће се зауставити у зауставној траци.

        Вијести
 
Категорије: 

Слични садржаји

Коментари