ЈАТ купује десет домаћих бизнисмена?

ВРХ ВЛАСТИ НАПРАВИО НОВИ ПЛАН

ПРОДАЈЕ НАЦИОНАЛНЕ АВИОКОМПАНИЈЕ

  • Продаји ће претходити доношење одлуке ко ће, држава или нови власници, делити отказе вишку запослених, а њих је према неким проценама око 2.000
  • Биће потребно, такође, дефинисати на чији ће терет ићи отпремнине од најмање 12 милиона евра за толики број отпуштених, као и то ко преузима дугове Јата чија је данашња књиговодствена вредност око 180 милиона евра
  • Тврди се да у ЈAT треба инвестирати и додатних 50-60 милиона евра
  • ФАКТИ: Ево, све се сервира као жртвовање тајкуна у државном интересу. Лепо звучи да ће сваки уложити „по неколико милиона евра“. Ништа што ни један од тих десет нема појма о вођењу авиокомпаније! Увек они могу, као Мишковић Макси, да ЈАТ продају неком Делезу!

        БЕОГРАД, (ФоНет) - Компанију ЈAT ервејз купиће десет бизнисмена из Србије, а тај план за спасавање националног авиопревозника „сервиран“ је као неформални предлог пре две недеље на премијера Мирка Цветковића и групе домаћих предузетника, пише Нови магазин.

        Предлог подразумева да домаћи предузетници уђу у куповину Јата са по неколико милиона евра, направе конзорцијум и преузму компанију коју до сада, и поред бројних позива Владе Србије, није хтео да купи ниједан страни партнер.

        Иако договор још није формално постигнут, већ се размишља о изради студије о начину одлучивања и управљања компанијом, а сви су сагласни да неће бити нимало лако управљати компанијом и доносити одлуке кад су сувласници тако моћни предузетници, наводи Нови магазин.

        За сада се не жури, јер је план да ЈAT добије нове приватне власнике до почетка маја идуће године.

        План да се десет највећих домаћих предузетника удружи у конзорцијум и купи ЈAT подразумева претходно много посла унутар саме компаније и доношење одлуке ко ће, држава или нови власници, делити отказе вишку запослених, а њих је према неким проценама око 2.000.

        Биће потребно, такође, дефинисати на чији ће терет ићи отпремнине од најмање 12 милиона евра за толики број отпуштених, као и то ко преузима дугове Јата чија је данашња књиговодствена вредност око 180 милиона евра.

        У ЈAT, иначе, треба инвестирати и додатних 50-60 милиона евра.

        У досадашњим неусупешним покушајима продаје Јата као потенцијални купци појављивали су се Балтик авиејшн систем, Летонија (сувласник Ербалтика, Летонија), Азал из Азербејџана, руски Аерофлот, Туркиш ерлајнс, Ер Индиа, Ер Берлин и Ер Исланд.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари