The National Review: F-35 је највећи промашај авио-индустрије САД и на њега треба ставити тачку
АМЕРИКАНЦИ НА ТАЈ АВИОН ПЕТЕ ГЕНЕРАЦИЈЕ ПОТРАЋИЛИ БИЛИОН И ПО ДОЛАРА
The Lockheed Martin F-35 Lightning II
- „Дошло је време да се погледа истини у очи: због фаталних грешака у пројектовању авиона, направљених пре 20 година, F-35 ће вечито имати проблеме, а мора да бежи од противничких ловаца и да борбене задатке изводи под заштитом других ловаца. Зато са њим никада нећемо имати поуздан авион који није претерано скуп“
ЛОВАЦ-бомбардер пете генерације F-35 један је од највећих промашаја у историји америчке авио-индустрије - објавила је The National Review.
Аутор текста је авио-инжењер Мајк Фреденбург, а он не крије да је уверен да би Доналд Трамп најпаметније поступио ако што је пре могуће стави тачку на тај ратни авион.
Фреденбург је чак потпуно уверен: „Са F-35 се више ништа не може поправити. Још приликом пројектовања тог авиона - направљене су озбиљне инжењерске грешке које није могуће кориговати“.
Аутор посебно указује на „нерационалан приступ“ инжењера компаније Локхид-Мартин решавању проблема тежине авиона.
Фреденбург је открио: „Да би F-35 био лакши, одлучили су се за демонтажу дела наоружања и упрошћавање система за безбедност лета. Зато сада тај ,перспективни ловац’ мора да избегава сусрете са непријатељским ловцима и да борбене задатке изводи у пратњи и под заштитом других авиона“.
Додатно је указао да елементи тог авиона направљени од легуре алуминијума „напросто не издржавају велика оптерећења“.
Фреденбург наглашава да су велики проблем и нестабилан рад мотора F-35 и стални кварови на његовом систему за хлађење.
The National Review подвлачи црту овако:
„Дошло је време да се погледа истини у очи: због фаталних грешака у пројектовању авиона, направљених пре 20 година, F-35 ће вечито имати проблеме са ,тежином’ и прегревањем. Зато са њим никада нећемо имати поуздан авион који није претерано скуп“.
А новоизабраном шефу државе, Доналду Трампу, на крај је још поручила: „Спасите новац америчких пореских обвезника од пројекта на који је потраћено 1,5 билиона долара, а нема перспективу“.