Украјински пилот осумњичен за обарање малезијског Боинга саслушан у Холандији
ИСКАЗ ДАО ХОЛАНДСКИМ ТУЖИОЦИМА И АУСТРАЛИЈСКОМ ПОЛИЦИЈСКОМ ДЕТЕКТИВУ
Владислав Волошин
- Украјински авио механичар Јевгениј Агапов навео сумњу на капетана Владислава Волошина, пилота украјинског Су-25, посведочивши да је он 17. јула прошле године, када је оборен малезијски авион изнад истока Украјине, узлетео са ракетама, а да се његов авион вратио – без њих
- На ово је Волошин одговорио тврдњом да 17. јула уопште није летео јер је био веома облачан дан и нагласио: „Наше ракете имају бојеву главу са самонавођењем на извор топлоте. То значи: да је моја ракета полетела према том авиону – не би ударила у кабину авиона, већ у његов мотор. Што је још важније, ја 17. јула уопште нисам летео”
- Међутим, прошле године је саветник шефа државне безбедности Украјине Маркијан Лубкивски тврдио да Волошин није летео зато што је његов авион био на ремонту, а лоше време није ни поменуо. Руски авио експерт Олег Смирнов после свега указује: „Прво је малезијски Боинг „одрадио” ловац или јуришни авион, а затим га је дотукао „Бук”
ХОЛАНДИЈА је званично саопштила да ће коначну верзију извештаја о узроцима пада малезијског Боинга над источном Украјином објавити 13. октобра.
Лист „Украјинска правда” објавио је данас разговор са пилотом Владиславом Волошином чије име је повезивано са обарањем малезијског путничког авиона. У њега је претходно упро прстом авиомеханичар украјинске армије Јевгениј Агапов који је пребегао у Русију.
Волошин је у том разговору открио да је већ дао исказ „тужиоцима из Амстердама и полицијском детективу из Аустралије”.
Поменути сведок, који је службовао на украјинском војном аеродрому поред Дњепропетровска испричао је да су 17. јула прошле године – у дану када је оборен малезијски Боинг – са тог аеродрома узлетела три украјинска војна авиона, а да је један од њих – Су-25 – био наоружан ракетама ваздух-ваздух. Два од тих авиона – како је рекао – нису се вратила, а један, којим је пилотирао Волошин, јесте, али – без ракета. По слетању Волошин је наводно рекао: „Авион није био онај... Нашао се у погрешно време на погрешном месту”.
Волошин је раније одбијао да коментарише тврдње Агапова. Међутим, украјински лист наглашава да је он три дана након обарања Боинга добио национални Орден за храброст трећег степена.
Волошин тврди да се оно о чему је говорио Агапов догодило 23. јула, дакле – шест дана након трагедије малезијског авиона, а о главној оптужби на свој рачун је рекао:
„Наше ракете имају бојеву главу са самонавођењем на извор топлоте. То значи: да је моја ракета полетела према том авиону – не би ударила у кабину авиона, већ у његов мотор. Што је још важније, ја 17. јула уопште нисам летео”.
Украјински пилот је додатно указао да је 17. јула био тако облачан дан да његов авион, и да је било такве наредбе не би могао да полети: „Боинг може да се спусти чак и кад његов пилот не види писту јер има технику која то омогућава. Су-25 такве инструменте нема. Ми морамо да видимо писту приликом спуштања, а тог дана је падала киша и било је веома облачно”.
Ово после годину дана тврди Волошин, а ево шта је прошле године рекао саветник шефа државне безбедности Украјине Маркијан Лубкивски:
„Војна авијација Украјине 17. јула, у складу са планом антитерористичке операције, није коришћена. Капетан Волошин тог дана није летео. Јер је његов авион 16. јула био послат на ремонт”.
Као што се види, код Лубкивског нема ни речи о киши и густим облацима.
Верзија Агапова – да је Боинг био оборен ракетом ваздух-ваздух – не слаже се са верзијом експерата светски познате руске компаније која производи ПВО-ракете „Алмаз-Антеј” о коришћењу зенитног ракетног система „Бук-М1”.
Међутим, руски авио експерт Олег Смирнов после свега указује: „Прво је малезијски Боинг „одрадио” ловац или јуришни авион, а затим га је дотукао „Бук”.