Русија враћа у живот српске железнице
У ВЛАДИ СРБИЈЕ ПОТПИСАН КРОВНИ УГОВОР О 800 МИЛИОНА ДОЛАРА
РУСКОГ КРЕДИТА ЗА МОДЕРНИЗАЦИЈУ НАШИХ ПРУГА
- Премијер Ивица ДАЧИЋ: Око 100 милиона долара је намењено за куповину дизел возова, а остатак за модернизацију железничке инфраструктуру, део сеодноси на железнички Коридор 10, а део на правац од Београда ка Бару
- Генерални директор Руских државних железница Владимир ЈАКУЊИН: За изградњу железничке инфраструктуре планирано 800 мииона долара, а остатак од 141 милион долара за набавку дизел локомотива. Испорука око 25 возова почеће одмах по потписивању уговора, док је рок за завршетак радова на изградњи инфраструктуре пет година
- После потписивања кровног, први конкретни уговор за изградњу пруге Београд-Панчево биће потписан до 15. јуна, у јулу ће бити склопљен анекс уговора за деонице на Коридору 10, у августу конкретан уговор о испоруци дизел моторних возова, а до краја године ће бити потписана и преостала два уговора
У ВЛАДИ Србије данас је потписан кровни уговор о модернизацији српских железница. Још конкретније: о руском кредиту у износу од 800 милиона долара за испоруку дизел моторних возова Железници Србије и изградњу домаће железничке инфраструктуре у наредних пет година.
У присуству премијера Ивице Дачића, министра саобраћаја Милутина Мркоњића и амбасадора Руске федерације у Србији Александра Чепурина, уговор су потписали директор Руских државних железница интернационал Сергеј Павлов и Железница Србије Драгољуб Симоновић.
Осим руског кредита од 800 милиона долара, држава Србија ће обезбедити још 141 милион долара учешћа у овом послу.
Премијер Дачић је изразио велико задовољство због потписивања уговора, вредног 800 милиона долара, у којем ће српска страна обезбедити додатних 15 одсто, тако да ће укупна вредност посла бити преко 900 милиона долара.
Око 100 милиона долара биће намењено за куповину дизел возова, а остатак за модернизацију железничке инфраструктуру, од којих се један део односи на железнички Коридор 10, а други на правац од Београда ка Бару, рекао је Дачић.
Најмање половину радова на изградњи железничке инфраструктуре радиће српске фирме, и тај уговор није само показатељ добре сарадње две земље, већ је од животне важности за развој Србије, истакао је премијер.
Уговор ће бити снажан стимуланс за развој привреде Србије, а не само српске железнице, нагласио је Дачић и изразио задовољство што је овај уговор потписан дан уочи потписивања Споразума о стратешком партнерству Србије и Руске Федерације, од економије, безбедности, одбране, политике, па до науке и културе.
Истичући традиционално пријатељство два народа, генерални директор Руских државних железница Владимир Иванович Јакуњин је изазио наду да ће овај уговор допринети препороду Железница Србије и читаве земље.
Јакуњин је рекао да је за изградњу железничке инфраструктуре планирано 800 мииона долара, а остатак од 141 милион долара за набавку дизел локомотива, напомињући да ће испорука око 25 возова почети одмах по потписивању уговора, док је рок за завршетак радова на изградњи инфраструктуре пет година.
Радови на модернизацији пруге Панчево-Београд и деонице на Коридору 10 требало би да почну већ у септембру.
Укупан посао модернизације српских железница састоји из пет делова - изградње другог колосека пруге Београд-Панчево, шест деоница на Коридору 10, деонице пруге Стара Пазова - Нови Сад и модернизације дела пруге Београд-Бар, а обухватиће и испоруку руских дизел моторних возова Србији.
Павлов је раније овог месеца у Београду рекао да би уговор о набавци локомотива могао бити потписан у августу, када ће бити позната тачна сума.
После потписивања кровног уговора, први конкретни уговор за изградњу пруге Београд-Панчево биће потписан до 15. јуна, у јулу ће бити склопљен анекс уговора за деонице на Коридору 10, у августу конкретан уговор о испоруци дизел моторних возова, а до краја године ће бити потписана и преостала два уговора.
Павлов је тада рекао да ће бити расписани и тендери за избор извођача радова и прецизирао да ће највећи део посла у складу са условима уговора о кредиту бити поверен руским компанијама, које ће бити генерални извођачи радова, али да ће на том послу бити максимално ангажоване и српске фирме.
Реализација ових уговора допринеће побољшању српске железничке инфраструктуре и повећању безбедности на српским пругама, оценио је он и додао да је потписивање уговора последица претходног заједничког рада и припрема представника две компаније.