„Основе верских култура и секуларне етике“ у свим руским основним школама
ПУНЕ ДВЕ ГОДИНЕ ОДРЖАВАНА ПРОБНА НАСТАВА ОВОГ ПРЕДМЕТА
У 21 РЕГИОНУ РУСИЈЕ
ОГРОМНА већина руских ученика (81%) изразила је жељу да настави да похађа предмет „Основе религиозних култура и секуларне етике“, објавила је московска агенција Интерфакс.
Увођењу тог предмета у руске основне школе претходиле су оштре дебате. Зато је у претходне две године одржавана пробна настава овог предмета у 21 региону Русије.
„Позитиван однос према овом предмету исказало је 98% учитеља, а више од половине испитаних родитеља сигурно је да предмет има позитиван утицај на њихову децу и да код њих формира културу међунационалног и међуконфесионалног дијалога“ - указала је директорка Московског института за развој образовања Марија Лазутова.
Осим тога, истиче она, према резултатима истраживања Цивилне коморе Русије, 2010. године сваки четврти (24%) учесник анкете био је за наставу веронауке од првог разреда, а неки родитељи били су за њено увођење још у предшколском узрасту.
„Уз то, сваки шести анкетирани сматрао је да предмет треба да се изучава од прво г последњег разреда основне школе“ - рекла је она, наводећи да међу поборницима те идеје нису само верници, већ и атеисти.
Од 1. септембра прошле године предмет „Основе верских култура и секуларне етике“ уведен је у основним школама у целој Русији - учи се у 4. разреду, по један час недељно.
По мишљењу Лазутове, један од најважнијих резултата наставе овог предмета је тај што су деца и родитељи почели да расправљају о његовом садржају, да причају о моралу, духовности, о људском животу и друштвеним односима.
„Идеологија верског фактора у секуларном образовању веома је деликатно питање. Треба да нас уједињује сазнање да „златну подлогу“ сваке религија чине вредности као што су: доброта, љубав, вера, нада, људске вредности и људско достојанство. То је залог за решавање многих духовних проблема“ - истиче Лазутова.