После узлетања из базе Хмејмим у воде Медитерана пао руски ловац Су-30СМ

ТО ЈЕ ПРВИ ПАД АВИОНА ИЗ ПОРОДИЦЕ СУ-30 - ПОГИНУЛИ И ПИЛОТ И КОПИЛОТ

  • Нејасно и шта је узрок несреће (јато птица?) и због чега је изостало катапултирање с обзиром на то да авиони те класе имају катапулте који су ефикасни и на метар или два изнад земље (или воде)
  • Три руска ракетна чамца одмах су блокирала место пада авиона. Убрзо је из луке Тартус стигао и један руски брод са краном, па је почело и његово подизање са морског дна

        УБРЗО након узлетања са аеродрома Хмејмим, који се налази поред сиријске медитеранске луке Латакија, у море је пао руски борбени авион Су-30СМ.

        Погинули су и пилот Алберт Д. и копилот.

        Према исказима очевидаца, авион је нагло почео да губи висину. Пилоти су пет пута покушали да успоставе контролу над летелицом. Два им је то пута замало успео.

        Други очевидац (Сиријац) испричао је да је мотор авиона престао да ради 40 секунди након узлетања када је летелица била на само 200 метара изнад земље.

        Такође: да се авион пре удара у воду три пута окренуо у ваздуху.

        Министарство одбране РФ је саопштило: „Оба пилота су чинила све да спасу авион и зато нису стигла да се катапултирају“.

        Као могући узрок несреће навело је улетање веће птице или птица у мотор авиона.

        Ово је био први пад једног ловца из породице Су-30.

        Три руска ракетна чамца одмах су блокирала место пада авиона.

        Убрзо је из луке Тартус стигао и један руски брод са краном, па је почело и његово подизање са морског дна.

        Руски авио-ас Андреј Красноперов сматра да не треба журити са закључцима јер би авион попут Су-30СМ могао пасти само ако му у оба мотора истовремено улети птица величине чапље.

        Њему је нејасно и због чега се ни један пилот није катапултирао с обзиром да Су-30СМ имају катапулте који их могу спасити и кад је авион који пада само метар или два изнад земље или воде.

        Бивши командант руске Четврте авио и ПВО армије, генерал Валериј Горбенко, процењује да се могло радити о јату птица и наглашава:

        „По правилима, пилот и копилот прво спасавају авион и чине све што могу да не падне на какво насеље, а тек потом брину о себи. Тако су се понели и пилот и копилот Су-30СМ који су покушавали да изравнају лет авиона, а одвели су га, у сваком случају, од Латакије на пучину. Могуће је да напросто нису стигли да се катапултирају“.

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари