Модернизоване руске јуришне авионе Су-25 више нико неће моћи да обори „Стингером“

ДОБИЛИ ОЗНАКУ Су-25СМ3 И МОЋИ ЋЕ ДА ВОДЕ И ВАЗДУШНЕ БОРБЕ

  • Су-25СМ3 добили су сасвим нову радиоелектронску опрему домаће производње. Модернизована авионика им омогућава да носе савременије ракете, укључујући и потпуно дириговане, као и авио-бомбе које се наводе на циљ
  • За садашње и будуће пилоте Су-25СМ3 можда је најважније то што је руска војна индустрија већ произвела апаратуру „Витебск“ која их гарантовано штити од ракета које за самонавођење на циљ користе термичке главе каквима су опремљени ручни лансери ракета типа „Стингер“ или „Игла“

        ПОСЛЕДЊИ херој Русије - војни пилот Роман Филипов - погинуо је у Сирији у борби са терористима који су га опколили након пошто је његов Су-25 био оборен из ручног противавионског ракетног лансера.

        Међутим, тешко да ће више ико икада мати прилику да на тај начин обори иједан Су-25.

        У подмосковској авио-бази Кубинка спремна је за полетање у своје будуће јединице велика партија модернизованих суперјуришних авиона Су-25.

        Њихова нова ознака је Су-25СМ3. А то су фактички борбене летелице нове генерације.

         Су-25СМ3 добили су сасвим нову радиоелектронску опрему домаће производње. Модернизована авионика им омогућава да носе савременије ракете, укључујући и потпуно дириговане, као и авио-бомбе које се наводе на циљ.

        Су-25СМ3 не само да ће много ефикасније да уништавају све типове циљева на земљи, него ће моћи и да воде ваздушне битке.

        Имају ретку способност мењања брзине лета. Јер, моћи ће да лете и безмало хиљаду километара на сати, али и само 100 километара, а да притом не падну на тло због премале брзине.

        Су-25СМ3 ће моћи да без узимања горива прелете 1850 километара, а биће ефикасни и у борби против беспилотних летелица.

        Сви модернизовани Су-25СМ3 добили су сателитску навигацију, што ће им омогућавати да крајњу тачку лета достижу са прецизношћу до десет метар и да и при ограниченој видљивости тачно стижу до циља и изведу разоран напад.

        Ударна моћ ових авиона повећана је - у односу на Су-25 којим је летео Филипов - безмало три пута.

        За садашње и будуће пилоте Су-25СМ3 можда је најважније то што је руска војна индустрија већ произвела апаратуру која их гарантовано штити од ракета које за самонавођење на циљ користе термичке главе каквима су опремљени ручни лансери ракета типа „Стингер“ или „Игла“.

        Та нова апаратура добила је назив „Витебск“ и већ је постављена на све руске борбене хеликоптере Ка-52.

        Исту апаратуру већ су добили и хеликоптери Ми-8 и - ни један једини досад није био оборен.

        „Витебск“ је заснован на специјалном модуловању сафирне лампе која у систему управљања противничке ракете ствара фантомски циљ који „мозак“ ракете прихвата као главни циљ, па се она незаустављиво устремљује у празан простор.

        Све може изгледати и прилично просто, али засад нико осим Русија не производи ништа слично.

        Су-25СМ3 су добили и системе за радиоелектронску борбу који знатно отежавају погађање руских војних авиона чак и уз радарско навођење.

        Руски авио-експерти тврде да је Су-25СМ3 сада авион без премца у свету.

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари