Зашто сте са Светом столицом још 2011. закључили „темељни уговор“, а са СПЦ ни до данас?

АДВОКАТ ВЛАДАН С. БОЈИЋ УПУТИО ОТВОРЕНО ПИСМО ВРХУ ЦРНЕ ГОРЕ И ТРАЖИ ОДГОВОРЕ НА 10 ПИТАЊА

Манастир Савина

* Зашто је Црна Гора свим трима конфесијама чији су представници уједно и чланови владајуће коалиције, јемчила њихову имовину и укњижбу имовине тих вјерских заједница у УНЦГ, а СЦП, тј. њеној МЦП није, већ бисте да силом закона прекњижите ту имовину на државу и да као власник, а скупа са оним вjерским конфесијама, и уједно и вашим коалиционим партнерима, њоме газдујете?

* Зашто стајете иза неистине да је Православну цркву у Црној Гори укинуо декретом Александар Карађорђевић 17. јуна 1920. кад постоји аутентични акт - потписан од архијереја под предсједништвом Митрополита црногорско-приморског Митрофана Бана, Пећког Гаврила Дожића и Епископа Кирила Митровића 26. 12. 1918. – који свједочи да су се по канонском праву ујединиле “Независна српска Св. црква Црне Горе” и “Аутокефална православна црква у Краљевини Србији”, а да је регент, указом, то канонско аутономно опредељење искључиво констатовао и примио к знању?

* Како мислите да по Закону о “заштити” културних добара Црне Горе, те чл. 11. ст. 1 тач. 9 стекнете право својине на вјерским објектима (!?) кад је сврха “заштита” тих добара “невезана од власника?

________________________________________________________________________

        Поштовани,

        Због свеопштег помирења канонског православног становништва и светиња у Црној Гори, ради превазилажења подјела, јер наша Црква не познаје нацију, држављанство ни резидентство, већ свето и јединствено канонским нормама прописано устројство и жељу да свако онај са вјером у Бога, било које вјере он био, по сопственом избору, узме учешће у црквеним богослужењима. Црква, не смије бити средство и полуга, за било шта друго, поготову не, за творбу неке нове ЦПЦ.

        У црквама се никада не исповиједа у симболима вјере ни руска, ни грчка, ни српска, него једна Апостолска црква. Православно биће није национално, таквог нема у васељени. Називи свих цркава нису условљени и задати по националном или државном атрибуту, већ условљеношћу тих старозавјетних канона, повјесном и спољашњом коду закономјерности, никако црвеним бићем.

        Истичем да је титоистичко насљеђе злоћудне нарави, што се тешко лијечи, посебно у Црној Гори.

        У правцу разријешења овакве опасне ситуације, нужно је дати јавности вјеродостојне одговоре:

        1. Зашто је Црна Гора са Светом столицом 24. јуна 2011. закључила „темељни уговор“, а онда и законом 8. јуна 2012. (међународни уговор по чл. 9 Устава има правну снагу примата над свим законима и правним поретком Црне Горе, с непосредном примјеном), а са СПЦ/МЦП – нисте?

        2. Зашто је Црна Гора свим трима конфесијама чији су представници уједно и чланови владајуће коалиције, јемчила њихову имовину и укњижбу имовине тих вјерских заједница у УНЦГ, а СЦП, тј. њеној МЦП нисте, већ да силом закона прекњижите ту имовину на државу и као власник, а скупа с оним вjерским конфесијама, и уједно и вашим коалиционим партнерима, њоме газдујете?

        3. Зашто свим трима конфесијама беспоговорно признајете њихово потпуно аутономно канонско право и неспоран правни субјективитет, континуитет, устројство и то им неупитно такво зајемчите, а то исто одбијате да признате СЦП, тј. вјековној МЦП и њеним епархијама, њихово у Црној Гори вјековно канонско право, неспорни субјективитет и неспорни континуитет?

        4. Зашто свим трима конфесијама Црна Гора обезбјеђује право реституције и мјешовите комисије а СПЦ, тј. МЦП и епархијама НЕ, па зар не увиђате кршење чл. 14 ст. 2 (равноправност вјерских заједница) чл. 8 (забрана дискриминације) и чл. 14 ЕК, те чл. 1 Протокола 12, чл. 58 Устава ЦГ (јемство својине) чл. 1 Протокола бр. 1. (право на имовину) чинећи тим вјерске заједнице јасно неравноправним, а СПЦ/МЦП и њене 4 епархије подвргавајући најтежем виду дискриминације?

Владан С. Бојић

        5. Зашто бар имплицирате објективну неистину да је Православну цркву у Црној Гори укинуо декретом Александар Карађорђевић 17. јуна 1920. а стоји аутентични акт потписан од архијереја под предсједништвом Митрополита црногорско-приморског Митрофана Бана, Пећког Гаврила Дожића и Епископа Кирила Митровића 26. 12. 1918. да су се по канонском праву ујединиле “Независна српска Св. црква Црне Горе” с “Аутокефалном православном црквом у Краљевини Србији”, а да је регент, указом то канонско аутономно опредељење искључиво констатовао и примио к знању?

        6. Зашто заобилазите томос Св. Синода Васељенске цариградске патријаршије бр. 1149 издат Уједињеној СПЦ који јој је издат по Уставу Цариградске патријаршије и томосом признао за једино легалну и легитимну црквеним актом Уједињену Српску православну цркву 19. фебруара 1922. и што помињете раскол и конкуренцију у јединој канонској Цркви у Црној Гори кад раскола и конкуренције не може бити, између канонске Цркве и удружења чудака, васељенским актима рашчињеним и анатемисаним бившим православним вјерницима, чије је удружење регистровано у полицијској станици у Цетињу 2000. и како њеног поглавника данас називате владиком?

        7. Је ли Света столица у Црној Гори, тј. да ли је Света столица у страној држави (Ватикану) и да ли је Сплитско-макарска Метрополија а у чијем је номинално формалном правном саставу Которска бискупија и јесу ли градови Сплит и Макарска у Црној Гори или у Р. Хрватској, односно да ли је надбискупија Хрвата у држави БиХ која захвата и Суторину, из стране државе Хрвата БиХ или је Суторина по географији саставни део БиХ или “конфигурационо” саставни део Црне Горе?

        8. Да ли знате да се Александријска, Антиохијска, Јерусалимска, Чешка и друге православне патријаршије протежу на низ других суверених држава, па откуд вам и помисао да ускраћујете Патријаршији СПЦ, МЦП и епархијама права и лимитирате је (другим не) на територију Црне Горе, што у свијету православља јесте свjетовно мијешање о „инфрастеуктурама и филијалама” СПЦ, те зашто вријеђате СПЦ/МЦП, њене епархије и православне вернике у нашој Црној Гори? Уставом из 1957. СПЦ је канонизовала све епархије, права и субјекте, што свака држава поштује.

        9. Зашто демантујете ОИЗ (В. Богишића који је стриктно оделио имаонике/власнике, тј. титуларе права својине с једне на државној имовини која је тачно дефинисана и на црквеној имовини која је тачно дефинисана игноришући протек времена (1888 – 1980) до кад је непосредно а потом кроз правна правила важио ОИЗ, те се уједно не приупитате како је могуће да игноришете и Закон о државном премјеру и катастру из 1984. (важио до 2000), којим су држави била на располагању разна правна средства (јавно излагање, приговор, жалба, брисовна тужба), а да држава никад није користила ма који правни лијек у комплетном периоду до данас, а данас желите да голом силом закона ништите своје дефинитивно изгубљене свеколике правне могућности и правна средства?

        10. Како мислите да по Закону о “заштити” културних добара Црне Горе, те чл. 11. ст. 1 тач. 9 стекнете право својине на вјерским објектима (!?) кад је сврха “заштита” тих добара “невезана од власника”, и у ЕК и УНЕСКО, по којим је прописима једино задато да рјешењем држава одреди које ће она културно добро “штитити, чувати и издвајати средства за њихово одржавање” што се закономјерно биљежи у катастарским листовима непокретности у УНЦГ и ништа више од тога?

        Законом о државној имовини је она тачно нормирана, а нема у њему имовине вјерских заједница.

        Вођени добрим примјером три конфесије, СПЦ/ МПЦ, тражи споразум, а да ЗСВУПВЗ, повучете.

Сваки правник зна да је ваљан уставно и канонски уређен споразум бољи од милион парница и зато претендујемо на подједнак статус какав је Црна Гора омогућила трима вјерским конфесијама.

        Штавише, православној конфесији преовлађујућој и исконској у ЦГ доликује тај начин као и вама.

        ЈАВНОСТ МОРА ЗНАТИ. ЗАТО ЉУБАЗНО ТРАЖИМ ЈАВНЕ, ПРАВНЕ, ЈАСНЕ ОДГОВОРЕ.

НЕМОЈТЕ УЗЕТИ ЗА ЗЛО ШТО ПИСМО ОТВОРЕНО ПИШЕМ, ЈЕР ЈЕ ЗЛО ЋУТАЊА ВЕЋЕ“.

 

                                      Адвокат Владан С. Бојић,
                              држављанин и резидент Црне Горе
                вјерник СПЦ, тј. Митрополије црногорске приморске

 

Подгорица, 13. август 2019.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари